به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا کشوری افزود: در این راستا، ماموران از یک هزار و  ۲۸۰ واحد صنفی بازدید کردند  وبه مسوولان  ۵۰ واحد صنفی تذکر کتبی  داده شد.

وی ، تخلف  اصلی این واحدها  را رعایت نکردن نکات بهداشتی و ضوابط انتظامی برشمرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های مشابه در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی خاتم خاطرنشان کرد: در این دوره از بازدیدها آموزش‌های لازم در خصوص رعایت نکات انتظامی و بهداشتی نیز به صنوف ارائه شد.

تمامی واحدهای صنفی استان یزد با مصوبه ستاد پیشگیری و  مقابله با بیماری کرونا در استان یزد به جز توزیع و عرضه کنندگان کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تا ۱۵ فرودرین ماه جاری تعطیل است.

شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس اتاق اصناف مهریز  ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ به ایرنا گفته بود:  ۱۸ واحد صنفی به خاطر بی توجهی به مقررات بهداشتی مبنی بر تعطیلی محل های کسب در پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی و طبق مقررات پلمب شد.

رضا زارع زاده  افزود: این واحدها بر خلاف مصوبه ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت داشتند و تمامی واحدهای صنفی و کسبه باید برای پیشگیری از این بیماری موظف به رعایت مقررات و تعطیلی محل کسب تا پنجم فروردین ماه ۹۹  هستند.

همچنین  فرماندار اردکان  ۲۸ اسفندماه گذشته به ایرنا گفته بود: با فعالیت گشت مشترک پیشگیری از بیماری کرونا ، سه واحد صنفی که بر خلاف مصوبه شورای تأمین شهرستان، اقدام به فعالیت کردند، پلمب شد و ۲۵ مورد هم تذکر بهداشتی دریافت کردند.

بهروزشهابی زاد  با قدردانی از همراهی اصناف و کسبه که نتایج مثبت همکاری آنها در کنترل بیماری روزهای آتی مشخص می شود، این واحدها را  ساندویچ فروشی، قهوه‌فروشی و فروشگاه عرضه پوشاک ذکر کرد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع افراد بستری نمونه هزار و ٢٦٤  نفر تهیه و برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آزمایش  ٥٨٩ نفر به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.

تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.