بر اساس آخرین گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی از وضعیت شاخص های اقتصادی و اجتماعی استان یزد، مانده انواع سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها در پایان آذر ماه به ۲۲۸ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال رسیده که نسبت به فصل تابستان  ۲.۸ درصد و  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 همچنین تعداد و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در فصل پاییز ۹۸ به ترتیب ۷۴۳۳ میلیون سهم و ۳۴ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۶۳ و ۶۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس آمار این گزارش در فصل پاییز تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در استان یزد به ترتیب ۱۲۸۱ و ۴۷۹ رویداد بوده که نسبت به فصل قبل شاخص ازدواج  ۳۱.۸ کاهش و  شاخص طلاق  ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

 در فصل پاییز ۹۸، درآمدهای مالیاتی استان معادل ۷۰۳۹۶۶۹ میلیون ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۳ درصد کاهش و نبست به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد افزایش یافته که سهم مالیاتهای مستقیم در درآمدهای مالیاتی ۶۱ درصد و سهم مالیات‌های غیرمستقیم  ۳۹ درصد است.

 ارزش کل واردات استان یزد در فصل پاییز ۵۹ هزار ۶۵۰ دلار و ارزش کل صادرات غیرنفتی ۱۱۳ هزار و ۱۷۵ دلار بوده که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۴.۶ و ۹.۹ درصد افزایش داشته است.

شاخص های فصل پاییز استان یزد مبین آن است که نرخ بیکاری استان یزد در این فصل ۱۳.۴ درصد بوده، در حالی که این شاخص برای فصل تابستان ۱۵.۱ درصد محاسبه شده است.

همچنین تعداد انشعابات جدید نصب شده آب شهری در فصل پاییز در استان یزد ۱۶۳۹ انشعاب بوده که نسبت به فصل قبل یک درصد کاهش داشته و حجم کل آب تولیدی استان نیز در فصل پاییز ۲۲۱۶۵ هزار مترمکعب بوده که از این مقدار ۶۴.۴ درصد حجم آب تولیدی انتقالی  و ۳۵.۶ درصد حجم آب تولیدی زیرزمینی می‌باشد.

شاخص مصرف سوخت بنزین درپایان فصل پاییز میزان مصرف بنزین موتور در استان یزد را ۱۴۵ هزار متر مکعب نشان می دهد که نسبت به فصل قبل ۱۴.۳ درصد کاهش اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

میزان تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در فصل پاییز به ترتیب ۴.۹ و ۱۵.۸ هزار تن بوده که نسبت به فصل  قبل تولید گوشت قرمز ۰.۶ درصد و گوشت مرغ ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

استان یزد با جمعیتی حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از قطب‌های مهم اقتصادی کشور به خصوص در حوزه صنعت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.