حجت الله خلیلی روز دوشنبه در نشست آموزشی توجیهی اصناف که با رعایت موارد ایمنی و با فاصله گرفتن افراد از هم در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد ، افزود: در این وضعیت که بازار از رونق افتاده باید توجه کرد که این ویروس در همه بازارها و در همه جای کشور و جهان تاثیر گذاشته و باید همه دست به دست هم داده و با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی  این ویروس و بیماری را شکست دهیم.

وی با اشاره به آموزش‌هایی که برای اصناف ارائه می‌شود اظهار داشت : لازم است همه اصناف خود را به رعایت شاخص‌های تعیین شده ملزم کنند تا از ابتلای به این ویروس جلوگیری شود.

کارشناس مسئول شبکه بهداشت و درمان در این نشست با ارائه توضیحاتی در مورد بیماری کرونا و ذکر تاریخچه ای از بیماری‌های مشابه آن  به علایم این بیماری مانند تب ، سرفه و تنگی نفس اشاره کرد.

محمد رضا جانب اللهی ادامه داد : افراد با سن بالا  و افراد دارای بیماری‌های فشارخون ، دیابت ، قلبی  و  دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند و علائم این بیماری در آنها شدت بیشتری دارد.

وی از اصناف خواست انتقال دهنده مباحث آموزشی این نشست به خانواده‌ها و مشتریان خود باشند و اگر در این شرایط علائم شدیدی از بیماری در خود مشاهده نمی‌کنند به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه نکنند.

کارشناس مسئول شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه هیچ فوتی کرونا و مثبت کرونایی تا به حال در میبد نبوده‌است ، تصریح کرد: نمونه‌گرفتن از بیماران به منزله ابتلای آنها به این بیماری نیست.

وی همچنین اهمیت بیماری کرونا به خاطر این است که افرادی که دوره ۱۴ روزه (دوره نهفتگی ) سیر بیماری را طی می‌کنند ممکن است خود علائمی از بیماری  نداشته باشند اما انتقال دهنده ویروس به افراد دیگر نظیر سالمندان و بیماران دارای پیش زمینه بیماری باشند.

جانب اللهی ضدعفونی تلفن ، دستگیره در ، سطوح ، میز کار ،  پیشخوان و سرویس دستشویی و همچنین شستشوی دست بعد از تماس با سطوح را ضروری خواند.

وی دوام ماسک‌های معمولی را ۲ تا سه ساعت و ماسک فیلتردار را هشت ساعت عنوان کرد که زیاد و همه جا هم نباید از آنها استفاده کرد.

کارشناس مسئول شبکه بهداشت و درمان خوردن به لزوم پرهیز از هر نوع غذای توصیه شده اشاره و خاطرنشان کرد: باید اطلاعات درست را از کانال‌های وزارت بهداشت دریافت کرد.

وی به اصناف توصیه به استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف برای حفظ سلامتی خودشان کرد و همچنین خواست از ورود افراد متفرقه به مغازه برای کمک به مغازه دار نظیر نانواها جلوگیری شود.

جانب اللهی ادامه داد: باید گرفتن پول از مشتری را یک نفر انجام دهد و نان و مواد غذایی به مشتری دادن را فرد دیگر و در این ارتباط لازم است حتما دستکش و ماسک در اختیار کارگر مغازه نهاد.

در این نشست همچنین به سوالات مطرح شده از سوی اصناف پاسخ داده‌شد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.