محمدعلی طالبی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: برای پیشگیری از این ویروس باید پذیرش مسافر را برای محل‌های غیر رسمی، نیمه‌رسمی و خانه‌های مسافر ممنوع کرد .

وی ادامه داد: همکاری مردم و فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی و رعایت دقیق وظایف ابلاغی باید جدی توسط همگان مدنظر قرار گیرد و از فعالیت شهربازی‌ها، مراکز بازی سرپوشیده کودکان و گیم‌نت‌ها که تعطیل شده نظارت صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه ممنوعیت خروج مواد ضدعفونی کننده تا تامین نیاز استان مصوب شده،  از سازمان صمت، نیروی انتظامی و سازمان بازرسی درخواست کرد در اجرای دقیق این مصوبه دقت لازم داشته باشد.

استاندار یزد گفت: همراهی کادر درمانی و پزشکان با بخش‌خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید این بخش بیش از گذشته آمادگی کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را داشه باشد.

به گفته طالبی،  ستاد مدیریت بحران  باید برای اتفاقات دیگری که ممکن است وجود داشته باشد فعال شده و هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها را فراهم کند.

استاندار یزد با قدردانی از فعالیت خیران و خانه فرهنگ صدوقی ابراز داشت: این موسسه با توجه به استقبال خیران اعلام آمادگی کرد تا وارد حوزه تامین اقلام مورد نیاز برای اقشار آسیب‌پذیر شود.

استاندار یزد گفت: برخی مصوبات ملی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به یزد ابلاغ شده باید در استان جدی به آن پایبند بود به خصوص زندانیانی که مرخصی رفتن آنان خطری نداشته و دارای علایم بیماری نیستند باید با همکاری دستگاه قضایی و سازمان‌زندان‌ها ترخیص شوند.

طالبی افزود: نیروی انتظامی موظف به کنترل ورودی‌های استان بوده و موارد مشکوک با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به قرنطینه منتقل می‌شوند و  ۱۴ روز طول می‌کشد بنابراین از مسافران می‌خواهم این موضوع را در نظر داشته باشند.

این مسوول در خصوص تولید اقلام بهداشتی گفت: کارخانجات افزایش تولید مورد نیاز مردم را در دستور کار قرار داده‌اند و اقدام‌های خوبی انجام شده و تا چند روز آینده مشکلاتی که الان وجود دارد را کاهش خواهیم داد.

طالبی اظهار کرد: همچنین توزیع برخی اقلام نیز شروع شده که در همین راستا از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم در توزیع آنها به گونه‌ای عمل کنند که مردم این تغییر را احساس کنند.

استاندار یزد گفت: وسایل پزشکی احتکار شده پس از کشف در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا بین مردم توزیع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.