محمدعلی طالبی از نزدیک در جریان فعالیت های دست اندرکاران برگزاری انتخابات قرار گرفت و از تلاش عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و پشتیبانی نیز قدردانی کرد.

رییس هیات اجرایی انتخابات استان یزد در بازدید از چند شعبه اخذ رای ابرکوه که امام جمعه ، فرماندار  و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند ، افزود: سلامت  انتخابات در عالیترین سطوح امنیتی در حال برگزاری است .

هم اکنون ۴۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در ابرکوه برای جمع آوری آرای مردم دایر است که از این تعداد ۳۴ شعبه  ثابت و بقیه سیار است.

در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های ابرکوه ، بافق ، بهاباد، خاتم و مهریز است با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ، تعداد افراد واجد شرایط حق  ۱۳۳ هزار و ۱۹۵ نفر است که یک نماینده در مجلس دارند.

 همزمان با سراسر کشور اخذ رای از شهروندان یزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت امروز(جمعه) برابر دوم اسفند ماه ۹۸ در ۷۷۲ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان و در چهار حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

 آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر، ‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شده است.

 آمار رای اولی‌های استان ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر  است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

میزان مشارکت یزدی ها در انتخابات دوره قبلی ۷۴ درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان در جایگاه پنجم قرار داشت.   

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.