سعید زرندی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد افزود: موافقت‌نامه بسته حمایتی به امضای مسوولان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور رسید و از سوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شده است.
به گفته زرندی سود این بسته ۱۴.۵ درصد است و تنها برای سرمایه در گردش پرداخت می شود  و برای پرداخت تسهیلات سهمیه و تفکیک استانی در نظر گرفته نشد، واحدها به صورت شناور می توانند این تسهیلات را جذب کنند.

وی افزود: این تسهیلات به همه صادرکنندگان در زمینه های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و غیره پرداخت می شود، زیرا تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی حرکت به سمت صادرات است.

معاون وزارت صنعت ادامه داد: تنها راه استقلال کشور صادرات غیرنفتی است و باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد که چنین هم شد. 

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون زمینه صادرات به ۱۵ کشور همسایه فراهم و فرصت خوبی هم برای بازار ایران در منطقه ایجاد شد. 
زرندی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شوک های متعددی بر پیکره اقتصاد ایران وارد شد و صنعت کشور را به شدت دچار مشکل کرد، افزود: بنابراین برای کاهش مشکلات صنایع، تسهیلات مختلفی از جمله تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد.
معاون وزارت صنعت در ادامه این نشست با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها نسبت به عدم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به صنایع تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ پول در بانک های عامل (هفت بانک) از محل صندوق توسعه ملی سپرده گذاری شد و عدم همکاری بانک ها برای پرداخت وام  قابل قبول نیست.
وی افزود:  هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و همین مبلغ از طریق بانک ها برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به صنایع اختصاص یافت که تاکنون سه هزار و ۹۰ میلیارد تومان  از محل صندوق واریز شد.

وی در این ارتباط توضیح داد که در هفته جاری ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به حساب بانک ها واریز می شود ،بنابراین پول از سوی صندوق توسعه ملی در بانک ها سپرده گذاری شده و عدم پرداخت تسهیلات به صنایع هیچ توجیهی ندارد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این باور است، واحدهای تولیدی بازار مصرف نداشته باشند، نباید حمایت شوند در مقابل واحدهایی باید مورد حمایت قرار گیرند که بازار یا امکان صادرات محصول داشته باشد .

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت روز یکشنبه وارد یزد شد و با حضور وی چند واحد تولیدی و صنعتی در استان به بهره برداری رسید.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، بازدید از شرکت فولاد و همچنین شرکت پرسپولیس مهریز از جمله برنامه های یک روزه زرندی به استان یزد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.