حسن ابراهیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مستمر بگیر به مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و سه ساله دریافت می کنند و نیاز به ضامن هم ندارد و ماهانه مبلغ قسط از حقوق مستمری بگیران کسر می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد خاطر نشان کرد: برای این تعداد افراد مجموعا یک میلیارد و ۴۰۰ تومان تسهیلات در استان  نظر گرفته شده است اگرچه شاید این گونه تسهیلات بانکی کم باشد اما امیدواریم این وام‌بتواند گره کوچکی از زندگی این قشر زحمت کش باز کند.

وی تعداد مستمربگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد را ۲ هزار و ۹۸۰ نفر بیان کرد و افزود:  ۲۱۲ نفر از این تعداد در سالجاری مستمری آنها برقرار شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد گفت:هم اکنون ۲۴ هزار و ۲۶۴ نفر عضو این صندوق هستند که از این تعداد د۱۰ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه خود را بصورت مداوم و مستمر پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع اعضای صندوق یاد شده ۶ هزار و ۷۲۵ نفر به دلیل اشتغال به کار بیمه اجباری شدند و حدود چهار هزار نفر هم به دلایل مختلف بیمه خود در این صندوق را رها کردند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد  یاد آور شد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.

ابراهیمی افزود: کشاورزان ، روستاییان و عشایران ، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: دراین صندوق افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستا و شهرهای زیر۲۰هزار نفر جمعیت و افراد دارای شغل مرتبط با بخش کشاورزی میتوانند عضو این صندوق شوند .

این مسئول صندق بیمه کشاورزی استان یزد ادامه داد: متقاضیان برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند باحداقل ماهانه ۲۲۵ هزار ریال و حداکثر ۵۵۰ هزار ریال به عضویت صندوق درآیند و از حمایت‌ها و مزایای آن بهره مند شوند. 

ابراهیمی بابیان اینکه صندوق بیمه روستایی دارای سه مستمری از کار افتادگی ،فوتی و بازنشستگی است اظهار داشت: بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی می توانند باداشتن حداقل یک سال سابقه و ۹۰ روز پیوستگی سابقه متصل به زمان ازکار افتادگی و یا فوت ازمزایای پرداخت مستمری به بازماندگان و ازکار افتادگی استفاده کنند .
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد اضافه کرد: برای بازنشستگی نیاز به داشتن ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی و ۶۵ سال سن است

وی اضافه کرد: براساس آمار هنوز ۲۰  هزار نفر از روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند که از این افراد می خواهیم نسبت به بیمه خود در این صندوق اقدام نمایند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.