"غلامحسین دشتی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت شهادت سردار دلیر اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی افزود: دشمن به یقین می‌داند که ایران، اهل بلوف زدن نیست و هر آنچه بگوید عمل می‌کند، ضربه را در شرایط و فرصتی که لازم بدانیم خواهیم زد.

وی سردار سلیمانی را یک فرمانده برجسته دفاع مقدس و مقاومت و آشنا به استراتژی‌های پیچیده معرفی کرد و اظهار داشت: اینها برای او یک شاخص بود و هر کدام از اینها بعدی از ابعاد شخصیتی ایشان را نشان میدهد .

معاون اسبق سیاسی و امنیتی استانداری یزد اضافه کرد: قاسم سلیمانی، قبل از اینکه یک شخصیت نظامی باشد یک انسان معنوی و مردمی، یک عاشق مکتب اهل بیت و انسانی بسیار باهوش و یک دیپلمات برجسته بود که در هر یک از اقدامات خودش، همه ابعاد سیاسی و منطقه‌ای را می‌دید و نه فقط یک طراح نظامی بلکه یک دیپلماتیک برجسته هم بود.

دشتی، نیروسازی را جوهره اصلی شخصیت وی دانست و گفت: از سوی دیگر هم معرفی یک مدل دفاعی اسلامی برگرفته از دوران دفاع مقدس در منطقه هم از او یک فرمانده برحسته و بی نظیر ساخته بود و این مدل همانی بود که در دوران دفاع مقدس باعث شد تا با تجهیزات کمتری مقابل دشمن ایستادگی کنیم که برگرفته از مکتب امام حسین بود و قاسم سلیمانی، این مکتب دفاعی بر آمده از دفاع مقدس را به منطقه برد و در  جنگ ۳۳ روزه و مقابل داعش نتنیجه گرفت.

این فعال سیاسی استان یزد، سپهبد سلیمانی را پایه‌گذار جبهه مقاومت معرفی کرد و یادآور شد: دهها هزار نیروی بسیجی در عراق، لبنان، سوریه و افغانستان، صدای فرمانده ای چون قاسم سلیمانی در گوششان هست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بغض نظام استکباری و ارتجاع عربی، او را فرا گرفت و در سرزمین کربلا مظلومانه به شهادت رسید تصریح کرد: او را ناجوانمردانه در دل شب، شهید کردند چون هیچکس قدرت رویارویی با قاسم سلیمانی را نداشت لذا او را در داخل خودرو و در دل شب شهید کردند، او یک شخصیت اسطوره ای بود.

وی انتقام از دشمن را فقط در حیطه ایران ندانست و افزود: قاسم سلیمانی، متعلق به جهان اسلام است و مقاومت می تواند هر جا خواست انتقام بگیرد، هر جا پایگاه مقاومت باشد سلیمانی هم هست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.