محمدرضا تابش در این مراسم با بیان اینکه هنر و هنرمند با نگاه دقیق و اصلاحی، از متن جامعه خوبی‌ها و کژی‌ها را در دید عموم قرار می‌دهد گفت: هنرمندان با ارائه آثار خود که برگرفته از تراوش ذهنی و رخدادهای بیرونی است زمینه‌ای برای آرامش روحی و سمت دهی بهتر مسیر اجتماع را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یکی از کارکردهای هنر را تربیت و آموزش انسان‌ها برشمرد و عنوان داشت: فرهنگ برگرفته از هنرهای والا و روح نواز، نقش ارزنده و سازنده‌ای در تعدیل مناسبات گاها خشن اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: خوشحالم بستر بروز استعداد و قابلیت‌ها و ذوق هنری دختران خوب همشهریم با افتتاح این آموزشگاه و نمایشگاه نیز فراهم می‌گردد و به هنرمندان جوان همشهریم می‌بالم و به آثارخلق شده توسط انها به دیده تحسین می‌نگرم و حمایت همه جانبه از آنها را وظیفه خویش می دانم.

تابش با قدردانی از زحمات هنرمندان شهرستان اردکان گفت: فرهنگ و هنر و اندیشه همزاد مردمان شریف اردکان است و گسترش فعالیت‌های هنری می‌تواند بر غنای فرهنگ متعالی این دیار بیفزاید.

همچنین به گفته سیدحسین میرحسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان، آموزشگاه هنرهای تجسمی نگارخاتون اردکان در زمینه‌های مختلف از جمله انیمیشن، گرافیک، طراحی، عکاسی، نقاشی با روانشناسی کودک و ... با پذیرش هنرجو و گسترش فعالیت‌ها به زودی به اولین هنرستان غیرانتفاعی شهرستان تبدیل خواهد شد و در حال حاضر نیز از بین بیش از ۱۰۰۰ عکس مرتبط با محرم؛ تصاویر منتخبان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.