آب خاکستری که به آن آب بازیافتی هم گفته می‌شود در برگیرنده تمام جریان‌ها به استثنای فاضلاب خروجی از سرویس‌های بهداشتی است که  از آن استفاده می شود.

از آب بازیافتی در بسیاری مصارف روزانه نظیر آبیاری فضاهای سبز، سیفون توالت و ساختمان‌هایی که به رطوبت نیاز دارند مثل گلخانه‌ها برای استفاده مجدد استفاده می‌شود.

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است امروزه از آب خاکستری در بسیاری از کشورهایی که با کمبود آب نیز مواجه هستند استفاده می‌شود و تا حدودی توانسته‌اند مشکل بی آبی را رفع کنند.

 یکی از اشتباه های رایج که در بسیاری کشورها از جمله ایران هم صورت می‌گیرد استفاده از آب شرب برای آبیاری مزارع، پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی است که خود این عامل باعث هدردادن بخش زیادی از منابع آب شرب و تصفیه شده کشور می‌شود.

علی‌محمد شیخی روز سه‌شنبه در گفت و گو یا ایرنا افزود: در  اجرای این طرح ، سیستم بازچرخانی ورزشگاه ۲۲ بهمن کاملا هوشمند شده است و نیاز به اپراتور فقط در حد سرکشی روزانه دارد و فرآیند تصفیه آب و انتقال آن به منبع آبیاری چمن کاملا علمی و خودکار انجام می‌شود.

وی بیان داشت: آبیاری چمن ورزشگاه یادشده با توجه به قرارگرفتن آن در مرکز شهر و جمعیت بالای منطقه که با افت فشار آب نیز مواجه اند، کمبود آب در استان با این طرح وضعیت آبیاری چمن بهبود می‌یابد.

این مسئول بر آمادگی این اداره‌کل برای همکاری با شرکت آبفا در دیگر مجموعه‌ها و استخرهای استان در راستای تامین آب مورد نیاز چمن و همچنین فضای سبز مجموعه‌های ورزشی تاکید کرد.

به گفته شیخی، مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن شامل استخر سرپوشیده و یک زمین چمن فوتبال است و اجرای طرح به گونه‌ای است که منبع آبیاری زمین چمن فوتبال از محل آب سرریز و مصارف استخر از جمله دوش‌ها تامین می‌شود.

استان یزد یا یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.