سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی عصر جمعه در حاشیه بازدید از محل ریزش نارین قلعه در گفت و گو با ایرنا، فقط به حاد و خطرناک نبودن ریزش اشاره کرد و توضیحات تکمیلی را به بعد از ارائه نظر کارشناس باستان شناسی این اداره کل موکول کرد.

مسئولان اداره کل میراث فرهنگی یزد در حالی که انسیه فلاح عضو شورای شهر و خبرنگار ایرنا در نارین قلعه حضور داشتند، به تنهایی از محل ریزش این اثر تاریخی بازدید کردند و مانع حضور خبرنگار ایرنا در محل مورد نظر برای تهیه عکس و فیلم شدند.

به گفته سید علیرضا سالارحسینی معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نزدیک شدن افراد به محل ریزش همراه با خطر جانی است.

نوروز امسال فیلمی در شبکه‌های مجازی مبنی بر ریزش قسمتی از حصار دوم نارین قلعه در ضلع شرقی منتشر شد که منتشر کننده فیلم از مسئولان خواسته بود تا برای مرمت این بنای تاریخی چاره ای بیاندیشند.

دیوار ضلع شرقی نارین قلعه بنا به اظهارات درج شده در شبکه های مجازی ساعت ۱۳ روز سوم آبان ماه ریزش کرد.

نارین قلعه‌  یکی از بناهای تاریخی و باشکوه ایران کهن در دوران ساسانی است که معماری و هنر سازندگان آن، موجب تحسین باستان‌شناسان و تاریخ‌دوستان شده و این بنای کهن در سال ۱۳۵۴ به ثبت ملی رسیده است.

نارین قلعه در واقع ارگ حکومتی شهر تاریخی میبد است که در پشته‌ای طبیعی با ارتفاع بیش از ۲۵ متر همچنان از دوره ساسانیان استوار باقی مانده‌ است.

میبد از شهرهای باستانی استان یزد است که در دشت یزد - اردکان و در مسیر جاده تهران به بندرعباس و کرمان قرار دارد.  

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.