حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم است . 

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد. 

محمدرضا صباغیان بافقی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه شهرستان افزود: اگر صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی منطقه به تکالیف قانونی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات شهر در اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات‌رسانی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرداری و شورای‌ اسلامی شهر مهریز به خاطر نداشتن بودجه کافی نمی‌توانند بسیاری از طرح‌های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی خود را اجرا کنند که همکاری شرکت‌های تولیدی و  پرداخت به موقع عوارض موجب تسریع در اجرای طرح‌ها می‌شود.   

نماینده مردم مهریز، بافق ، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای‌اسلامی از اینکه شهرداری منطقه درآمد پایدار ندارد آن را یک ضعف بزرگ و مشکل اساسی ذکر کرد و همکاری مسئولان را برای حل این مشکل خواستار شد.

صباغیان، همچنین یکی از مطالبات مهم مسئولان را، پیگیری صدور مجوز و فعالیت گمرک در بندر خشک این شهرستان ذکر کرد و از مسئولان استان یزد خواست در این خصوص اقدام مناسب انجام دهند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی گمرک به نفع منطقه و استان است و باید برای تحقق آن که به عنوان یک دغدغه عمومی در استان مطرح است، اقدام جدی از سوی مسئولان امر انجام شود.

عملیات ساخت نخستین بندر خشک شرکت تعاونی کشور در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و هم‌اکنون تمام زیرساخت‌های آن فراهم است.

برای ساخت این بندر با مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده  است، ۲۰۰ میلیارد ریال آن نیز آماده هزینه‌ است و در فاز اول سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.