تقی تقی‌پور روز سه‌شنبه در جمع تعدادی از تولیدکنندگان استان یزد افزود: بازرگانان و تجار ایرانی می‌توانند محصولات خود را علاوه بر کشورهای عراق و افغانستان و سایر کشورهای هدف به پنج کشور بلوک اوراسیا صادر کنند.

وی  به توافق اخیر دولت ایران با این اتحادیه اشاره کرد و افزود:  تولیدکنندگان با محصول خوب و با کیفیت می‌توانند زمینه صادرات پایدار و اشتغال و کسب درآمد پایداری را فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به  اینکه رعایت الزام‌های استاندارد و کیفیت مهمترین عامل موفقیت در صادرات پایدار است بیان داشت: هم اکنون استاندارد ایران رتبه ۲۱ در بین ۱۶۳ کشور  و رتبه سه آسیا را در سطح جهانی داراست.

همچنین  مدیرکل استاندارد استان یزد  گفت:  این نهاد تلاش می‌کند با نظارت دقیق زمینه افزایش تولیدات با کیفیت را در استان فراهم کند.

محمدرضا زارع افزود: تولیدکنندگان نسبت به کیفیت محصولات خود مطابق با دستورالعمل‌ها توجه لازم داشته باشند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا (Eurasian Economic Union ) که از جامعه اقتصادی اوراسیا ریشه می‌گیرد، در سال ۲۰۱۵ با حضور کشورهای بلاروس، قزاقستان و روسیه آغاز به کار کرد، قرقیزستان و ارمنستان هم اندکی بعد در همین سال به عضویت کامل این اتحادیه درآمدند و ایران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری با این اتحادیه را امضا کرد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.