سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بیش از ۱۹۰۰ واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

علیرضا مصباح فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنها دوشنبه هفته آینده همزمان با اول مهرماه در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی تعداد افراد پیش دبستانی، ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم را به ترتیب ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر، ۱۴۳ هزار و ۵۲۸ تن، ۵۴ هزار و ۳۷۶ نفر و ۴۴هزار و ۴۰ تن بیان کرد و گفت: از مجموع دانش آموزان یکهزار و ۳۷۵ نفر در مدارس استثنایی و پنج هزار و ۴۳۴ نفر هم در مدرسه بزرگسالان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی‌ها در یکهزار و ۱۴۱ کلاس درس و ۵۲۱ واحد آموزشی مستقر می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان پایه اول هم که ۲۶ هزار و ۸۱۳ نفر هستند در یکهزار و ۲۲ کلاس درس ساماندهی شدند که دانش آموزان این پایه نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳.۹ درصد افزایش دارد.

مصباح فر تعداد کلاس‌های درس مقطع ابتدایی را پنج هزار و ۶۵۵ کلاس شامل  ۸۳۵ واحد آموزشی استان بیان کرد و افزود: دانش آموزان متوسطه اول در یکهزار و ۹۷۳ کلاس و ۳۴۶ واحد آموزشی و متوسطه دوم هم در ۲ هزار و ۱۴ کلاس درس و در ۲۸۲ واحد آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان استثنایی هم در ۲۲۶ کلاس شامل  ۲۴ واحد آموزشی و بزرگسالان هم در ۹۹ واحد آموزشی سازماندهی شدند.

مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه‌های بازگشایی مدارس گفت: جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها، ۳۱ شهریور با حضور دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود.

محسن گلستانی فر نواختن زنگ مهر ، طنین بانک توحید، خانه در مدرسه  و برنامه بچه‌های رنگین کمان در مدارس استثنایی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد که مهر با شکوه و پرامیدی برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید رقم زده شود.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت .

در سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان استان یزد که در  ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب مدارس دینی نیز حدود سه هزار نفر است.  

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.