رقیه کرمانیان روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در اردکان افزود:  چنین همایش هایی، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس، نقش بسزایی در تقویت روحیه ملی دارد.
وی اضافه کرد: دوران ۸ سال دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری اوج افتخارات ملت ایران است.

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ دفاع مقدس بیش از هرچیز لازم است فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه را به ویژه برای نسل جوان تبیین کرد تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی است که مردم و قدرت ملی را باور دارد و اعتقاد دارد عامل اصلی توان رزمی، روحیه ملی و خود باوری است.  
کرمانیان اظهار داشت: اصلی ترین عامل تقویت این روحیه ملی، ارزش ها و باورهای دینی است،  نشر این ارزش های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر شهیدان قطعا تاثیر بسزایی در جوانان داشته و امید و روحیه ملی را تقویت می کند.  
این مسئول ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس از فرهنگ عاشورایی برآمده است و تقارن این ۲ واقعه فرصت مناسبی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
معاون فرماندار در ادامه بیان کرد: انجام همایش هایی با محوریت خانواده که در آن، چند نسل در کنار هم قرار می گیرند علاوه بر بالا بردن روحیه جمعی می تواند بستر بسیار مناسبی جهت انتقال فرهنگ ایستادگی نسل گذشته به نسل آینده باشد.
کرمانیان ضمن ابراز رضایت از چنین برنامه هایی، پیشنهاداتی جهت هرچه بهتر برگزار شدن این همایش ارائه کرد.

برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، مسابقات خانوادگی کتابخوانی، نمایشگاه آثار دفاع مقدس و اجرای سرودهایی با مضامین دفاع مقدس توسط کودکان و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه بررسی شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.