مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه  روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی  به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نقش موثر بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه، توسعه این بخش از اقتصادی همواره اهمیت داشته و در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

مهدی غیب اللهی ادامه داد: توجه به مشکلات بخش کشاورزی و بهره برداران، حمایت ویژه و سرمایه گذاران برای افزایش بهره وری و ارزش افزوده در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی وضعیت مناسبی در ابرکوه دارد و این شهرستان در تولید برخی از محصولات دارای رتبه نخست در استان است .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به  محدویت آب در بخش کشاورزی تصریح کرد : کشاورزان با حمایت‌های جهاد کشاورزی و دریافت برخی کمکهای بلاعوض در زمینه توسعه تجهیزات آبیاری نوین برای تولید محصول کشاورزی و دامی اقدامات قابل توجهی داشته اند .

این مسئول ادامه داد: تغییر الگوی کاشت ، توسعه محصولات کم آبخواه ، تروج کشتهای گلخانه ای و گیاهی ، افزایش سطح زیرکشت محصول پسته و زعفران از اقدامات کشاورزان در بهره وری منابع آبی درسالهای اخیر بویژه درپنج سال گذشته بوده است.

غیب الهی خاطر نشان کرد: برای بهره‌ وری بهتر از منابع آبی منطقه ، چهار هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی شهرستان ابرکوه به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد و ابرکوه رتبه نخست اجرای این طرح ها را در استان یزد دارد.

۱۶۲ نفر از کشاورزان ودامداران شهرستان ابرکوه عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی ابرکوه هستند.

در نشست مجمع عمومی موسس حمایت از توسعه بخش کشاورزی امام جمعه، فرماندار ابرکوه مسئولان جهادکشاورزی و جمعی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی ابرکوه  حضور داشتند.

اراضی قابل کشاورزی شهرستان ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ های میوه و هفت هزار هکتارآن هم به اراضی زراعی اختصاص دارد.

۳۵ درصد اشتغال ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در ابرکوه تولید و بخشی در منطقه و مقداری هم به بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.