محمدعلی طالبی شنبه شب در آیین بزرگداشت روز خبرنگار با تاکید به اینکه خبرنگاران و رسانه‌های گروهی قوی، دستگاه‌های اجرایی و نهادها را به پاسخگویی ترغیب میکنند افزود: این عمل توسط اصحاب رسانه موجب حاکمیت قانون و کارآمدی دولت و نظام در راستای منافع مردم و کشور می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های گروهی و مطبوعات نقش بی‌بدیلی در توسعه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی دارند و باید با تهیه و انعکاس اخبار و گزارش‌های مناسب و دقیق دولت و مسئولان اجرایی را در انجام بهتر وظایف کمک کنند.

استاندار یزد تصریح کرد: خبرنگاران بازوان قوی برای پیگیری و تحقق برنامه‌های مختلف و اولویت‌دار استان هستند و دولت و مسئولان هم نگاه حداکثری به آنها دارند و باید با همه وجود با همدلی برای توسعه همه جانبه استان گام بردارند.

طالبی گفت: رسانه‌های گروهی با امکانات کم خود خدمات حداکثری را جامعه به مردم ارائه می‌دهند و ما اعتقاد به جایگاه بهتر رسانه‌های گروهی و خبرنگاران را در جامعه بیش از وضعیت کنونی داریم و از آنها  حمایت می‌کنیم.

استاندار یزد اظهار داشت: با نگاه دقیق آسیب شناسی باید جایگاه خبرنگاران و  رسانه‌های گروهی نسبت به گذشته تقویت شود و برای تحقق آن ابتدا رسانه‌ها باید دید خودانتقادی داشته باشند.

طالبی حاطرنشان کرد: اهالی رسانه باید دنبال ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی خود باشند که بدون شک دولت و مسئولان در کنار آنها هستند و از برنامه‌ها و طرح‌های ارتقا در این زمینه حمایت و  همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه خبرنگاران باید روز به روز افزایش یابد، افزود: یزد برندهایی دارد که به خاطر آن باید جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را روز به روز ارتقا دهیم و از آن حمایت کنیم.

استاندار یزد بیان داشت: خبرنگاران باید هدفمند و تخصصی تر بر حسب نیازها و ماموریت‌های مهمی که به عهده دارند به دنبال مسئولان و مطالبه‌گری و تهیه خبر و گزارش‌های مختلف اقدام باشند.

طالبی یادآور شد: جای تحلیل محتوا در رسانه‌های گروهی خالی است و اگر گزارش‌ها تحلیلی شود قطعا بیش از گذشته مورد استفاده  اقشار مختلف مردم به خصوص مسئولان قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: خبرنگاران باید روز به روز جایگاه خود را بر اساس شرایط ارتقا و خود را بر اساس پیشرفت‌ها انطبابق دهند تا بهتر در انجام  رسالت‌های خطیر خود موفق باشند.

طالبی از خبرنگاران به عنوان الگوهای موثر در جامعه یاد کرد و گفت:آنها باید مروج خوبی‌ها ، زیبایی‌ها و تمام ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در استان باشند که قطعا نقش مهمی در جامعه و نزد اقشار مختلف دارد.

وی خاطر نشان کرد: همه اهالی رسانه باید با همدلی و همکاری به دور از هرگونه حاشیه‌سازی که خیلی ناچیز هم است با نگاه حداکثری به مردم و جامعه خدمت و زمینه توسعه استان را فراهم کنند.

به گفته استاندار یزد ما در شرایطی هستیم که نیازمند همه اصحاب رسانه هستیم و باید خانه مطبوعات استان وظایف خود را در راستای همدلی و جلب همراهی همه فعالان این عرصه مهم فراهم کند.

طالبی افزود: خانه مطبوعات، خانه همه است  و نشست‌های خبری باید هوشمندانه برنامه‌ریزی و برگزار شود چون فقط در این جلسه‌ها نباید پرسش و پاسخ باشد بلکه به تبادل اندیشه و هم اندیشی هم نیاز داریم.

وی تصریح کرد: باید خبرنگاران متخصص در امور مختلف با برگزاری جلسه‌های خبری مناسب بر اساس نیاز و کمک به نظام و دولت در راستای خدمت بیشتر و بهتر حرکت کنند.

استاندار یزد به کمک مالی استانداری به خانه مطبوعات یزد اشاره کرد که همواره وجود داشته و چیز تازه ای نیست و این یک وظیفه در مقابل کارهای زیادی است که فعالان رسانه برای توسعه استان انجام می دهند، صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خبرنگاران قهرمانان واقعی توسعه همه جانبه هستند و از حضور و مشارکت آنها قدردانی می‌شود.

مجید جوادیان زاده افزود: باید به نقش و جایگاه خبرنگاران به خاطر تحولی که در دنیا وجود دارد نگاهی نو داشت.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران در اصل اصلاح‌گران اجتماعی هستند و پیگیری آنها در رسیدن به اهداف نظام نقش موثر است.

همچنین شهردار یزد گفت: موفقیت مدیریت شهری در گرو همکاری شفاف  و دقیق خبرنگاران قرار دارد.

جمال الدین عزیزی بندرآبادی افزود:  رسانه‌های گروهی جریان سازی حوزه مدیریت شهری را بر عهده دارند و  توسعه فرهنگ شهروندی از جمله رسالت‌های خبرنگاران است.

در این مراسم که در سالن شرکت برق منطقه ای یزد برگزار شد از کتاب تاریخ مطبوعات یزد ( مروری بر یک قرن مطبوعات استان ) نوشته « ملک مسعود ملک » رونمایی شد.

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.