به گزارش ایرنا ، در این همایش که امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان حضور داشتند ، رئیس آموزش و پرورش شهرستان با گرامیداشت مقام معلم گفت: زیر بنای رشد و توسعه ، تعلیم وتربیت و نقش معلمان در این زمینه تاثیر گذار است .
محمد علی کریمی افزود: برای رشد توسعه علمی، ازز گنجینه های تجارب پیشکسوتان استفاده خواهیم کرد و از هم اکنون در صدد جمع آوری تجارب آنها هستیم.
در این همایش یکی از پیشکسوتان تعلیم تربیت ابرکوه با تجلیل از دست اندر کاران تعلیم و تربیت یادآور شد: معلمی شغل سختی است ، اما افضل عبادات است .
محمد کاظم بصیری که 92 سال از بهار عمر خود را سپری کرد با ذکر احادیت و روایات ، افزود: جدا سازی معلم از شاگرد، بزرگترین مصیبت برای شاگرد است .
وی بابیان اینکه معلمان سعی کنند با شاگردان دوست صمیمی باشند، اظهار داشت: معلمان در نهایت شوق و ذوق به تعلیم و تربیت به پردازند.
در ادامه این مراسم پس از اجرای چند برنامه فرهنگی و موسیقی سنتی ، چند تن از بازنشستگان به بیان خاطرات خود در دوران معلمی پرداختند.
همچنین رئیس آموزش‌ و پرورش ابرکوه در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت : تقویت کانون بازنشستگان ، راه انداری شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان ، استفاده از ظرفیت صندوق معین برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و جمع آوری اطلاعات تجارب بازنشستگان در قالب کتاب از جمله برنامه های در دست اجرا برای بازنشستگان است.
کریمی همچنین به فعالیت های فرهنگی ، هنری و علمی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی 98-97، 160 نفر از دانش آموزان شهرستان در رشته های فرهنگی و هنری رتبه های برتر کشوری و استانی کسب کردند.
وی اظهار داشت : 24 نفر از دانش آموزان هم در مسابقات علمی ، آموزشی رتبه برتر استانی را به دست آوردند.
دبیر شورای آموزش و پرورش ابرکوه با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار خاطرنشان کرد: از 107 مدرسه شهرستان ، خیران در ساخت 24 واحد آموزشی مشارکت داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: خیران در سال تحصیلی جاری برای ساخت و همچنین مدرسه یاری 35میلیارد ریال کمک کردند.
در سال تحصیلی 98- 97، حدود 9 هزار نفر دانش ‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه شهرستان ابرکوه مشغول تحصیل هستند.
شهرستان ابرکوه 800 نفر بازنشسته فرهنگی دارد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.