به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز سه شنبه در بازدید و بررسی مسائل این فرودگاه با قدردانی از پیگیری طرح از سوی دست اندرکاران امر تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فرودگاه تا اول مهرماه 1398 به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ساخت فرودگاه اختصاصی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در معرفی منطقه و توسعه آن نقش موثری دارد و دولت برای اجرای اینگونه طرح ها از متقاضیان و سرمایه گذاران حمایت می کند.
فرماندار مهریز تصریح کرد: این طرح ابتکاری و نحوه انجام آن رضایت بخش و منحصر به فرد است، امیدواریم الگویی برای سایر سرمایه گذاران برای اجرای طرح های مشابه در شهرستان باشد.
زارع زاده مهریزی بیان داشت: رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای این طرح با حمایت دولت در اولویت قرار دارد و برای سایر برنامه های فرهنگی، عمرانی و تولیدی آمادگی کامل وجود دارد.

** فرودگاه آماده افتتاح است
همچنین مدیرعامل شرکت توسعه پرواز مهریز می گوید: فرودگاه شامل باند فرود، آشیانه و سه ساختمان اداری با هدف آموزش پرواز‌های سبک، 2 نفر و تاکسی پرواز است.
عبدالرسول حسینی نسب افزود: باند فرودگاه به طول هزار و 600 متر و با عرض 25 متر مربع که مراحل ساخت آن به پایان رسید، امیدواریم با بهره برداری مورد استفاده علاقه مندان قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: این فرودگاه شامل 2 آشیانه در مساحت 2 هزار و 600 و یک هزار متر مربع اسست که 80 درصد پشرفت فیزیکی دارد و سه ساختمان اداری با مساحت چهار هزار و 200 متر مربع در حال تکمیل است.
مدیرعامل شرکت توسعه پرواز مهریز تصریح کرد: فرودگاه ظرفیت 50 فروند هواپیمای آموزشی را دارد که با ارتقا نسبت به افزایش آن در آینده اقدام می شود .
حسینی نسب با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرودگاه گفت: مهم‌ترین اصل در احداث فرودگاه امنیت، جایگاه سوخت گیری مناسب و مکان فنی است که در این مکان دیده و عملی شده است.
مدیر عامل شرکت توسعه پرواز مهریز به بیان مشکلات فرودگاه پرداخت و افزود: آسفالت نبودن قسمت زیادی از فرودگاه و تأمین آب که باید پیگیری و اقدام شود.
حسینی نسب یادآور شد: در آینده نزدیک با همت و حمایت مسئولان تنها هتل هوایی در کشور برای اسکان مسافران در همین مکان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

**ظرفیت های شهرک صنعتی
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مهریز اظهار داشت: زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی این شهرستان برای حضور سرمایه گذاران در اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزایی مناسب است.
علیرضا مرادیان افزود: همکاری مسئولان، همراهی مردم، وجود زیر ساخت های لازم، نزدیکی به شهر یزد مرکز استان، قرار گرفتن در کنار جاده اصلی کشور و آب و هوای مناسب از ظرفیت های منطقه است.
وی اظهار داشت: مسئولان اجرایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی همکاری دارند و دولت از طرح های تولیدی و صنعتی که در رونق تولید منطقه موثر است حمایت می کند.
هم اکنون فرودگاه شهید صدوقی در یزد فعال است.
این فرودگاه مقصد و مبدأ پرواز تهران ، مشهد ، اهواز ، کیش و بندرعباس در پروازهای داخلی و شهرهای نجف ، بغداد ، دمشق ، جده و مدینه در پروازهای بین المللی است که جابه جایی مسافر در این مسیرها با همکاری بیش از 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می گیرد .
فرودگاه یزد ،دهمین فرودگاه ایران از نظر ترافیک هوایی و مسافری است که سالانه بیش از د 550 هزار نفر از خدمات آن استفاده می کنند.
هم اکنون روزانه به طور متوسط بیش از 20 سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام می شود.
مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است .
مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان ، 467 آبادی است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.