به گزارش شامگاه سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، علی خاکی در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی استراتژیک برای کشور و مورد توجه ویژه نظام اسلامی است که در راس هیات امنای آن رئیس دولت قرار دارد.
وی ادامه داد: تقویت زیرساخت های آموزشی و نوسازی دانشگاه فرهنگیان در کشور اهمیت دارد و برای اجرای آن به همکاری بخش های مختلف نیاز است.
این مسئول بیان داشت: برای رفع نیازها در 2 سطح اورژانسی و بلندمدت برنامه ریزی هایی از جمله طرح «صد سی» در نظر گرفته شد که می توان با حمایت مراکز استان ها و خیرین آن را اجرایی کرد.
خاکی تصریح کرد: توانمندسازی معلمان به عهده دانشگاه فرهنگیان است و یزد به عنوان قطب فرهنگی در بخش های مختلف می تواند به عنوان پایلوت( نمونه آزمایشی) در این زمینه عمل کند.
همچنین استاندار یزد به توان استان برای تبدیل به الگویی برای پرورش معلمان اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفیت علمی و آموزشی استان در سطح ملی مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد تا بتوانیم با رفع کمبودها، در جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان قدم برداریم.
محمدعلی طالبی افزود: دانشگاه فرهنگیان به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و از منظر برخورداری از جایگاه علمی ارزشمند، در استانی بهره مند از نیروی انسانی توانمند، با سابقه درخشان در حوزه آموزش و پرورش، بهره مند از الگوی صدر نشینی بیست و چند ساله در کنکور سراسری و توان علمی و دانشجو پذیری، می تواند به مرکزی برای پرورش معلمانی توانمند و نواندیش در کشور بدل شود.
استاندار یزد گفت: با توجه به این ظرفیت ها و سوابق، مناسب است تا دانشگاه فرهنگیان کشور توجه ویژه ای به مرکز یزد داشته باشد تا بتوانیم مطابق ظرفیت های فعلی، معلمان توانمند و آگاهی را در خدمت استان و کشور تربیت کنیم.
طالبی افزود: از سوی دیگر به لحاظ جایگاه و موقعیت جغرافیایی، یزد می تواند نقش ویژه ای در تربیت معلمان ایفا کند و در این راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگیان در سطح ملی می تواند مسئولان استانی را نیز برای حمایت از این دانشگاه، رفع کمبودها و قدم گذاشتن در مسیر توسعه آن ترغیب کند.
وی یادآورشد: بهبود شرایط و موقعیت واحد دانشگاهی پردیس فاطمه الزهرا(س) یزد، نیازمند توجه بیشتر است که مجموعه های موثر در این زمینه باید با تصمیم گیری مناسب و جدیت نسبت به حل آن اقدام نمایند و از سوی دیگر بهره گیری از زیرساخت های آموزشی موجود در استان برای حل این دغدغه ها باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار یزد با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه امروز و رفع مشکلات پردیس خواهران حداکثر تا مهرماه آینده گفت: در سال تحصیلی پیش رو نیز باید حداکثر ظرفیت دانشجو برای استان در نظر گرفته شود و امید است با همت بخش های مختلف، مشکلات این مجموعه دانشگاهی رفع تا شاهد حضور دانشجویانی از سراسر کشور در استان باشیم.
تصویب آیین نامه داخلی کمیته استانی هیات امنا دانشگاه فرهنگیان، پیگیری برای شناسایی مکان مناسب و انتقال پردیس فاطمه الزهرا (س) و اختصاص زمین مناسب در راستای اجرای طرح جامع معماری این دانشگاه مصوبات این جلسه بود.
هم‌اکنون یک هزار و 500 دانشجو معلم در 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.