به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز سه شنبه در بازدید از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی بستگی به همکاری مدارس، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی دارد.
وی ادامه داد: برای تشویق جوانان به حضور در کتابخانه های عمومی منطقه و گسترش فرهنگ مطالعه باید بیش از گذشته احساس تکلیف کرد و همه در کنار اداره کتابخانه های عمومی قرار گیرند.
این مسئول با ابراز رضایت از فضای مناسب این کتابخانه اظهار داشت: از عواملی که در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی ایفا می کند وجود فضای مناسب و مجهز به امکانات مورد نیاز مراجعان است.
زارع زاده بر اهمیت و جایگاه کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی جامعه، مردم و جوانان تاکید کرد و کتابخوانی را بهترین راه برای افزایش دانش عمومی دانست.
فرماندار مهریز در ادامه، برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در راستای بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان را خواستار شد.
همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم با برنامه های فرهنگی و تشویقی امکان پذیر است.
سعید قریشی افزود: در این خصوص طی سال های گذشته کارهای خوبی برای جذب نسل جوان و خانواده ها به کتابخانه های عمومی منطقه انجام شده است ولی به خاطر اهمیت موضوع کافی نیست.
وی تصریح کرد: مدارس، مراکز آموزش عالی و فرهنگیان باید همانند گذشته در کنار این اداره در جریان برنامه مدون برای ارتقای سطح کتابخوانی مردم و جوانان فعالیت کنند.
این مسئول اظهار داشت: هم اکنون 12 کتابخانه عمومی با 140 هزار جلد و 6 هزار عضو در این شهرستان وجود دارد که از برنامه های پیش رو، گسترش کمی و کیفی مراکز موجود است.
قریشی تصریح کرد: باید خانواده ها همانند سایر ملزومات زندگی توجه به مطالعه را محور برنامه های خود قرا دهند و اگر این فرهنگ باشد قطعا شاهد تحول و توسعه فرهنگی در منطقه خواهیم بود.
در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: برای تربیت دینی نسل جوان عناصر مختلفی نقش دارند که قطعا وجود آثار مکتوب مناسب باید در اولویت قرار گیرد.
حجت الاسلام محمدعلی متوسل افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هیچ چیز بهتر و مناسبت از ترویج فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان نیست.
وی خاطر نشان کرد: باید منابع غنی دینی مورد نیاز در کتابخانه های منطقه تهیه و در دسترس عموم مردم و علاقه مندان قرار گیرد و با برگزاری مسابقات و معرفی کتاب های مفید زمینه تعالی مردم را فراهم کرد.
این مسئول به تهدید نرم دشمنان انقلاب اسلامی علیه نسل جوان اشاره کرد و بیان داشت: برای خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی باید اوقات فراغت نسل جوان به نحو مناسبی پر شود.
متوسل با قدردانی از اقدام های انجام شده در ترویج فرهنگ مطالعه، آمادگی این اداره را برای ترویج مطالعه بین مردم اعلام کرد.
در پایان مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز توضیحاتی در خصوص بخش های مختلف کتابخانه و فعالیت های فرهنگی و آموزشی آن ارائه کرد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز با صرف یک میلیارد و 400 میلیون ریال، بهسازی و در شهریور سال 1397به بهره برداری رسید و هم اکنون یک هزار و 500 عضو فعال و بیش از 28 هزار نسخه کتاب دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.