به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل ، سعید نورایمانی در نخستین نشست ذیحسابان استان افزود: به منظور اجرای موفق آن باید ساز و کار لازم فراهم و دوره های آموزشی و توجیهی برگزار شود.
وی از ابلاغ دستور العمل اجرای این طرح از سوی وزارتخانه به استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح روند پیاده سازی و بودجه ریزی عملیاتی در دستگاه ها تسهیل می شود.
معاون اداره کل امور اقتصادی یزد ،نقش ذیحسابان و دستگاه های اجرایی را در اجرای بهتر این طرح مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف از اجرای آن عملیاتی شدن بهتر و دقیق تر حسابداری بخش عمومی و ایجاد وحدت رویه در رویدادهای مالی دستگاههاست.
نورایمانی تصریح کرد: بر اساس ماده 36 قانون محاسبات عمومی کشور، عامل ذیحساب ماموری است که با موافقت ذیحساب و به موجب حکم دستگاه اجرای مربوط منصوب می شود و بخشی از وظایف و مسئولیت های موضوع ماده 31 این قانون به او محول می شود.
رئیس خزانه معین یزد از تامین بخشی از کسری اعتبار جاری دستگاه های اجرایی به مبلغ 101 میلیارد ریال خبر داد که اداره ها برای جذب این منابع باید نسبت به اصلاح موافقت نامه های جاری خود اقدام کنندد.
در نخستین نشست ذیحسابان استان یزد در خصوص نحوه و چگونگی اجرای قانون بودجه سال 98، مواد و تبصره های آن بحث و تبادل نظر شد.
هم اکنون 80 ذیحساب در دستگاه های اجرایی یزد فعالیت دارند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.