دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه طرح خدمات نوروزی سلامت دانشگاه از 25 اسفند آغاز شد و تا 17 فروردین سال 98 ادامه دارد و مسئولان تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آماده ارائه خدمت‌رسانی هستند.
وی از برنامه‌ریزی‌های لازم قبل از آغاز تعطیلات نوروزی برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه نیروهای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در ایام نوروز با آمادگی کامل مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان پزشکان آنکال یا مقیم، هرلحظه نیاز باشد فراخوانده می‌شوند، ادامه داد: در این ایام بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و اورژانس شامل آی سی یو ، اورژانس ، سی سی یو ، رادیولوژی و آزمایشگاه و ... فعال است.
نوری شادکام تصریح کرد: همچنین کلینیک‌های خاتم‌الانبیا ، امام علی(ع) و بقایی پور در روزهای تعطیلات عید نوروز در شهر یزد دایر و مابقی کلینیک‌ها روزهای غیر تعطیل فعالیت دارد.
وی افزود: در هر یک از 10 شهرستان استان یزد یک آزمایشگاه و یک باب داروخانه برای ارائه خدمات به شهروندان فعال و در مرکز استان هم داروخانه‌های شبانه‌روزی دایر است .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه هم‌اکنون پنج گروه برای بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تشکیل و فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: بازدیدهای مستمر و همه‌روزه از مراکز درمانی در ایام نوروز توسط اعضای تیم ها صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: مردم نگران نباشند و در تمام بیمارستان‌های پزشک حضور دارد و آماده معاینه و درمان بیماران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مردم استان و مسافران خواست در صورت بروز هرگونه مشکل درروند ارائه خدمات، برای پیگیری و رسیدگی‌های لازم مشکل خود را با شماره تلفن 03537244551 اطلاع دهند.
بیمارستان‌هایی دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان 349 باب هست که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.