به گزارش ایرنا ، محمدکاظمی نسب روز دوشنبه در کارگروه تخصصی کانون بسیج مهندسین شهرستان با قدردانی از خدمات و تلاش‌های اعضای این تشکل صنفی اظهار داشت: بسیج مهندسین عمدتاً در جست‌وجوی خلق کارهای نو هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرمانداری 60 نشست‌ و کمیته‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: اعضای کانون بسیج مهندسین باید دائماً راهکارهای مناسب را متذکر شوند تا بتوان کارها و خدمات بهتری را به مردم ارائه داد.
فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه هیچ کنترلی و محدودیتی در مورد استعدادها وجود ندارد تصریح کرد: نظام آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی در حوزه هدایت مدیریت استعدادها دچار سردرگمی است.
کاظمی نسب بیان کرد: یکی از نمونه‌های آن با ثبت نام افزون بر یک‌میلیون نفر در آزمون سراسری دانشگاه ها، 150 هزار نفر داوطلبان رشته های فنی و مهندسی هستند که این موضوع نگران ‌کننده است.
وی با اشاره به 14 درصد آمار بیکاران ابرکوه بر پایه سرشماری سال 1395 افزود:30 درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی هستند.
فرماندار ابرکوه با اشاره به سند چشم‌انداز منطقه اضافه کرد: به دلیل موقعیت تاریخی و انتخاب آن به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور، این شهرستان می‌تواند ‌قطب گردشگری باشد کما اینکه در چند سال گذشته رشد خوبی در حوزه گردشگری داشته است.
وی تأکید کرد: توسعه کشاورزی و دامپروری به روش نوین با توجه به محدودیت منابع آبی میسر است و در این زمینه کارهایی از سوی جهاد کشاورزی در دست اجراست .
رئیس شورای حفاظت منابع آب ابرکوه یادآور شد: هر ثانیه حدود هفت هزار لیتر آب از منابع شهرستان استحصال می‌شود و به ازای هرمتر مکعب 1.5کیلوگرم محصول تولید می‌کنیم که این روش ، روش غلطی است .
کاظمی نسب از توسعه کشت گلخانه از 35 به 50 هکتار، افزایش تولید روزانه شیر از 65 به 100 تن با ایجاد واحدهای تولیدی فراروی لبنی و اجرای آبیاری نوین را بخشی از کارهای جهاد کشاورزی در اجرای استفاده و بهره‌وری آب عنوان کرد .
به گفته فرماندار ابرکوه در کنار فعالیت صنعت گردشگری، توسعه کشاورزی و دامپروری نوین، صنعت پاک همراه با صنایع کم آبخواه برای ایجاد اشتغال ضروری است.
وی بابیان اینکه 80 معدن سنگ ساختمانی در شهرستان فعال است، افزود: رویکردهای نوینی برای حوزه اشتغال مدنظر است که در این زمینه اعضای کانون بسیج مهندسین همکاری داشته باشند تا از ظرفیت‌های منطقه در حوزه‌های مختلف استفاده شود .
کاظمی نسب با اشاره به شفاف‌سازی امور در دولت دوازدهم تصریح کرد: نشست‌های تخصصی شفاف در بدنه دولت برگزار می‌شود، رسانه‌ها شفافیت را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
همچنین امام‌جمعه ابرکوه در این نشست بابیان اینکه بسیج مهندسین یکی از ارزشی‌ترین سرمایه های علمی ، عملی و انقلابی است گفت: این تشکل صنفی پیشگام در زمینهٔ پیشرفت ، شکوفایی و بالندگی جامعه است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود : انتظار داریم، اعضای بسیج مهندسین در حوزه تخصصی خود ، ورود پیدا کنند و نقاط ضعف را به مسئولان ذیربط متذکر شوند.
وی اظهار داشت: جامعه بسیج مهندسین پشتوانه خوبی برای بخش کشاورزی ، معادن و دیگر بخش‌های مختلف عمران و توسعه است.
همچنین به گفته ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه ،کانون بسیج مهندسین از سال 1378 تأسیس‌ شد که تاکنون فعالیت چشمگیری داشته است.
وی اظهار داشت : با توجه به فعالیت‌های گسترده ، این کانون در سال 1389به‌عنوان، کانون اسوه کشوری از بین 360 کانون انتخاب شد.
وی افزود: این تشکل هم‌اکنون 511 عضو در رشته‌های مهندسی عمران ، معماری و شهرسازی ، کشاورزی ، دام ، فناوری اطلاعات ، انرژی و برق ، صنعت و معدن دارد.
همچنین در این نشست تعداد از اعضای کانون بسیج مهندسین طرح‌ها و پیشنهادهایی را برای رشد و توسعه ، اشتغال ، توسعه بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری ارائه کردند.
در این نشست با اهدا لوح سپاس و تندیس از اعضای بسیج مهندسین تجلیل شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.