به گزارش ایرنا ، علی نمازی روز دوشنبه در نشست مدیران زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان با خبرنگاران اظهار داشت : یکی از مهمترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، استقلال و رهایی از استعمار بوده و همین امر به طراحی توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی منجر شده است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ ها برای مقابله با دشمنان افزود: مقابله فنی نیازمند اطلاع رسانی سریع است که با اقدام کارشناسانه رسانه ها صورت می‌گیرد .
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد درباره برخی عملکردهای کشور بعد از انقلاب اسلامی گفت: تحول در آموزش نیروهای انسانی با کیفیت، کسب 25 سال رتبه برتر آزمون سراسری ، تاسیس دانشگاه ها و ایجاد صدها رشته تحصیلی مختلف ، کسب رتبه دوم تخت بیمارستانی به ازای جمعیت و تعداد پزشک به ازای هر هزار نفر از دستاوردهای چهل ساله انقلاب است.
نمازی، تاسیس اولین مرکز تحقیقات و درمان ناباروری کشور در یزد ، تحول در زمینه سرمایه گذاری بخش عمومی و دولتی بویژه در تولید انرژی برق و صادرات آن به سایر استان و شبکه سراسری، گازرسانی به تمامی شهرها و بیشتر روستاها از دیگر دستاوردهاست.
وی خاطرنشان کرد: یزد در زمینه استخراج سنگ آهن رتبه نخست، در تولید محصولات نساجی رتبه دوم ، رتبه سوم در برخی محصولات کشاورزی ، رتبه چهارم در توسعه صنعتی کشور و در زمینه تولید محصولات گلخانه ای رتبه دوم را کسب کرده است.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه فعالیت های وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سال 65 گمرک یزد به عنوان گمرک مستقل ایجاد شده و اکنون مجوزهای صادراتی را دارد و در سال گذشته بیش از 2 میلیون تن کالا از استان صادر و 36هزار تن کالا از این گمرک وارد شده است.
نمازی با اشاره به توسعه شبکه بانکی تصریح کرد: هم اکنون 33 بانک دولتی و خصوصی در یزد فعال است و این استان ، رتبه نخست سرانه شعب بانکی در کشور را دارد ضمن آنکه بانک های استان رتبه پنجم کشور را در سرانه تسهیلات پرداختی در سیستم بانکی دارند.
مدیرکل امور اقتصادی یزد افزود: توسعه صنعت بیمه ، افزایش 55درصدی حق بیمه سرانه و توسعه صنعت بیمه در استان ، رشد 46درصدی میزان خسارت پرداختی توسط بیمه ، کسب رتبه دوم سرانه حق بیمه، رتبه 12 در ضریب نفوذ بیمه ، فعالیت بیش از 20 شرکت بیمه ای و گردش مالی 6هزار میلیارد ریالی در سال 96 از دیگر دستاوردهای این بخش است .
وی با بیان این که مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان در سال 74 ایجاد شده است، تصریح کرد: فروش 77 میلیارد ریالی اموال منقول در 9 ماهه سال جاری یکی از اقدامات این بخش بوده است.
نمازی ، خانه داری دولتی ، ایجاد خزانه مستقل ، ساماندهی و مدیریت سپرده دستگاههای اجرایی و ساماندهی بیش از 200 میلیارد تومان سپرده دستگاه های اجرایی در سال گذشته ، ساماندهی بیش از پنج هزار و 400 ملک دولتی و ساماندهی و ثبت 2 هزار خودروی دولتی ، ساماندهی و شفافیت حساب دستگاهها و رسیدن از سه هزار 700 به 500 حساب را از دیگر عملکردها اعلام کرد.
وی در بخش امور مالیاتی هم گفت: رسیدگی به 527 پرونده در 6 ماه اخیر و ارسال 240 مورد از این پرونده ها به تهران ارسال شده که برای 11 مورد رأی صادر شده ، 34 مورد برای کارشناسی شده و 24 مورد نیز مختومه اعلام شده است.
این مسئول گفت: همچنین کسب رتبه هشتم کشوری بورس منطقه‌ای یزد از حیث تعداد و ارزش سهام معامله شده در ۹ ماه سال جاری از افتخارات این بخش محسوب می‌شود.
در این نشست امیرعلی رشیدی سرپرست اداره کل اموال تملیکی استان و حسنعلی مدیر بیمه دولتی ایران و دبیر شورای هماهنگی بیمه های استان گزارشی از حوزه عملکردی خود ارائه کردند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.