به گزارش ایرنا ، حسین بمانی روز دوشنبه سمینار طراحی مدل کسب و کار و باید و نباید های کسب و کار حرفه ای در سالن اجتماعات فرمانداری میبد افزود : سازمان بهزیستی طی اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی که برای معلولین ، زنان سرپرست خانوار ، معتادین بهبود یافته و دیگر افراد تحت پوشش خود به عنوان جامعه هدف انجام می شود در ابتدا آماده سازی شغلی در حوزه معاونت های تخصصی چون توانبخشی ، پیشگیری و اجتماعی را دنبال می کند.
وی گفت : افرادی که به بهزیستی مراجعه می کنند اگر مشکل اشتغال داشته باشند در مجتمع ها و ادارات برای آنها پرونده تشکیل داده می شود و با توجه به نیاز در دوره های آموزشی کسب و کار شرکت داده می شوند.
معاون مشارکت‌های مردمی مراکز غیر دولتی و اشتغال سازمان بهزیستی استان یزد با اشاره به برگزاری همایش های کسب و کار برای کارشناسان اشتغال و نیز کارگاه هایی به همین منظور، تصریح کرد: در جامعه و نگاه نظام اشتغال موضوع مهمی است ، اما در حوزه بهزیستی علاوه بر فقر اقتصادی ، فقر جسمی هم وجود دارد که ایجاد اشتغال را با مشکل مواجه می کند.
بمانی در ادامه گفت : با توجه به سیاست و رویکرد بهزیستی درارائه تسهیلات به کارفرمایان برای به کارگیری حداقل پنج فرد معلول حدود یک هزار و 200 نفر از مددجویان بهزیستی در شرکت ها ، کارخانجات و نیز موسسات غیر دولتی شاغل هستند.
وی یاد آور شد : بهزیستی با عنایت به وظیفه ای که دارد 23 درصد حق بیمه معلولین را پرداخت کرده، همچنین با توجه به عدم کارایی معلولین و شدت معلولیت آنها ، بین 10 تا 50 درصد حق وحقوق پرداختی به کارفرما بازگردانده می شود.
سید محسن فلاح رییس بهزیستی میبد هم با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری را نابینایان دارند ، افزود: بهزیستی میبد در حوزه اشتغال معلولین با توجه به صنعتی بودن شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر استان وضعیت بهتری را دارد .
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در ادامه به تاسیس موسسه خیریه اشتغال در شهرستان به عنوان بازوی اجرایی بهزیستی و مدد جویان اشاره کرد که می تواند برای مدجویان ایجاد اشتغال کند و این اشتغال زایی همراه با آموزش و تشویق معلولین به کارفرما شدن می باشد.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.