در این مطلب به قلم علی محمد قادریان آمده است: این مصوبه بدجوری با واکنش مردم، منتقدان و بسیاری از رسانه های یزد روبرو شده است.
آیا شورای اسلامی شهر یزد این مجوز را دارد تا از بیت المال برای یک فرد جهت پرداخت بدهکاریهایش حاتم بخشی کند؟ پرسشی است که ذهن مردم یزد و همه کسانی که از تصویب این مصوبه به شدت ناراحت هستند را به خود مشغول نموده است.
از شورانشینان پنجم که همگی آنان دارای اسم و رسم و مدعی تجربه بالا هستند و قطعا مایل نیستند که وجهه، اعتبار و شان خود را در نزد مردم خدشه دار نمایند این سوالها را داریم:
آیا منتخب مردم یزد هستند و یا منتخب موسوی بیوکی؟ آیا حافظ منافع مردم هستند یا منافع موسوی بیوکی؟ آیا اگر فرد دیگری به غیر از موسوی بیوکی هم درخواست دریافت پول از شورای شهر کند با آن موافقت خواهند کرد؟
آیا شورانشینان پنجم خرده حساب و یا تعهدی در قبال موسوی بیوکی دارند که حاضرند خود را مورد سرزنش قرار دهند؟
آیا از مهندس سفید رئیس شورا گرفته تا دیگر اعضای آن عقد اخوت و برادری با موسوی بیوکی بسته اند و یا اینکه به نوعی وامدارش هستند که به این راحتی از کیسه خلیفه می بخشند؟ و دهها پرسش دیگر...؟
شورانشینان شهر یزد یادشان باشد حضرت علی (علیه السلام) امام عدالت، وقتی طلحه و زبیر برای خواسته شخصی خدمت مولا رسیدند، چراغ بیت المال را خاموش کردند.
شورانشینان پنجم این را فراموش نکنند، زمانی که عقیل برادر حضرت علی (علیه السلام)، کمی بیش از حقش از بیت المال طلب کرد با آتش سوزنده جوابش را دادند.
البته کسی انتظار ندارد که شورائیان شهر یزد به مانند فاتح خیبر عمل کنند ولی این توقع را دارند که از حق مردم برای موسوی بیوکی مایه نگذارند تا خودش پای لرز خربزه ای که خورده بنشیند و از جیب مبارکش بدهی های تیمداری در فوتبال را بپردازد.
اگر هدف شورای شهر یزد کمک به ورزش و به ویژه فوتبال است و منافع جمع را در نظر دارد، چرا این مبلغ را به هیاتها و باشگاههای ورزشی فعال اختصاص نمی دهد و یا باشگاه شهرداری یزد که در گذشته در ورزش قهرمانی یکی از بهترین‌ها بود را احیا نمی کند؟
معتقدیم اصلا بدهکاری موسوی بیوکی که خدا را شکر از اوضاع و احوال مالی خیلی خوبی برخوردار است و حسابی دستش به دهانش می‌رسد به شورای اسلامی شهر یزد ربطی ندارد؟! و نباید تاوانش را مردم یزد بپردازند؟!
نکته جالب اینکه یکی از آقایان موافق با پرداخت پول به مالک تیم نابود شده وحدت یزد عنوان کرده؛ این مصوبه برای کمک به فوتبال و ورزش محلات یزد به تصویب رسیده است.
اگر شورایی ها ریگی به کفش ندارند و این حرف واقعیت دارد، صریحا اعلام کنند این پول به چه حسابی واریز و توسط کدام دستگاه و چگونه به ورزش محلات تزریق خواهد شد؟
بی تردید ماست مالی کردن این مصوبه برای آن است تا کلاه قانونی به سرش گذاشته و دهان منتقدان را ببندند!! قضیه ماست مالی کردن از حوادثی است که در عصر رضاشاه پهلوی اتفاق افتاد.
نقل کرده اند: هنگام عروسی محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه چون میهمانان مصری و همراهان عروس به وسیله راه آهن جنوب تهران وارد می‌شدند و از طرف دربار و شهربانی دستور اکید صادر شده بود که دیوارهای تمام دهات طول راه و خانه های دهقانی مجاور خط آهن را سفید کنند در یکی از دهات چون گچ در دسترس نبود، بخشدار دستور می دهد که با کشک و ماست که در آن روستا فراوان بود، دیوارها را موقتا سفید کنند و به این منظور متجاوز از 1200 ریال آن زمان که خیلی خیلی ارزشمند بود از کدخدای ده گرفتند و با خرید مقدار زیادی ماست، کلیه دیوارها را ماست مالی کردند.
بعد از این قضیه، مدتها موضوع اصلی شوخی‌های محافل و مجالس، موضوع ماست مالی بود و در عصر حاضر هم بازار رایجی دارد. آری، ماست مالی کردن، یعنی قضیه را به صورت ظاهر خاتمه دادن و قانونی جلوه دادن است که در موارد لازم مورد استفاده و استناد قرار می گیرد.
حال شورانشینان برای استتار بذل و بخشش خود و برای اینکه ضرب المثل «اوستا عَلم» هم شامل حالشان نشود در جواب می گویند: «از این نبود سر عَلم» و پول پاشی برای موسوی بیوکی را جزء عَلم نمی دانند؟! و آن را ماست مالی می‌کنند.
به هر روی تصویب این مصوبه، یک نقطه سیاهی است که در کارنامه شورای شهر پنجم خودنمایی می کند و با هیچ دلیل و برهانی هم قابل توجیه نیست و اگر سرپرست فرمانداری یزد هم با آن موافقت کند بایستی در پیشگاه مردم و خداوند جوابگو باشد.
175 رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد 126 مجوز متعلق به نشریات چاپی، 31 مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.