مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه این شهرستان در تولید محصول پیاز مقام نخست را در استان یزد دارد، افزود: می‌توان با کشت این گیاه به‌صورت نشا که صرفه‌جویی در بذر، کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت تا برداشت را به همراه دارد زمینه کشت این ماده غذایی را توسعه داد.
وی اظهار کرد: با توجه به خاک مرغوب منطقه «اردی » شهر مهردشت بخش بهمن و نیز آبدهی ، تغذیه کود مغزی، محلول‌پاشی و استفاده کشاورزان ازنظر کارشناسان ترویج ، متوسط تولید پیاز در هر هکتار 80 تن تا 150 تن در نوسان است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ، بابیان اینکه محصول پیاز بیشتر در مزارع اردی بخش بهمن و علوی بخش مرکزی کشت می‌شود، ادامه داد: محصول پیاز شیرین و خوش‌طعم این شهرستان علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار صادرمی‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه افت آب‌های زیرزمینی و تداوم 2دهه خشکسالی مشکل کشاورزان را دوچندان کرده است، تصریح کرد: کاشت محصول کم آبخواه باارزش افزوده شامل محصول گلخانه‌ای ، پسته و زعفران و توسعه آبیاری نوین به کشاورزان توصیه می‌شود.
هفت هزار و 500 خانوار کشاورز و روستایی در شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.
آن‌ها سالانه از 15 هزار هکتار اراضی زیر کشت 190 هزار تن محصول کشاورزی و نیز با پرورش و نگهداری دام سبک و سنگین انواع فراورده‌های دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.