به گزارش ایرنا، پروژه های پست 63 و 20 کیلوولت توحید گلسار و اتصالات مربوطه و افزایش ظرفیت بخش انتقال پست و افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست آستارا، افزایش ظرفیت ترانس های پست لاهیجان یک، پست سیار 63 و 20 کیلو ولت مستقر در پست شهید رحیم آبادی کلاچای و خط 63 کیلوولت رشت شمالی - قلی پور طرح هایی هستند که عصر امروز (دوشنبه) با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
**پست 63.20 کیلوولت GIS توحید گلسار
پست 63.20 کیلوولت توحید گلسار با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت احداث شد که با بهره‌برداری آزمایشی از این پست در تیر ماه سال1397، انرژی برق منطقه یادشده و مناطق اطراف آن برای سالیان متمادی تامین شده است.
برای نخستین بار در کشور، اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در این پست نصب شده و این ترانسفورماتور‌ها با هدف کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی به خصوص در مناطق مسکونی و برای رفاه حال شهروندان به کار برده می‌شوند.

** 2 پروژه افزایش ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع شهرستان آستارا
در پست 230 کیلوولت آستارا تعداد 2 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 40 مگاولت آمپر در بخش انتقال و سه دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 15 مگاولت‌آمپر در بخش فوق توزیع در حال بهره برداری و سرویس‌دهی به شهرستان آستارا بود که ظرفیت آنها افزایش یافت.

**پروژه افزایش ظرفیت شبکه فوق توزیع شهرستان لاهیجان
در لاهیجان 2 دستگاه پست 63.20 کیلوولت و با ظرفیت 120 مگاولت آمپـر در بخش فـوق تـوزیع در حال بهره برداری و سرویس دهی بود که به منظور اجتناب از خاموشی های گسترده و اجباری در این شهرستان، طرح افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست های منطقه در سطح فوق توزیع بررسی و مورد اجرا قرار گرفت.

**استقرار پست 63/20 کیلوولت سیار در پست شهید رحیم آبادی کلاچای
به منظور رفع مشکل پرباری پست های فوق توزیع کلاچای و چابکسر، یک دستگاه پست سیار 63.20 کیلوولت، یک سلول ورودی و چهار سلول خروجی 20 کیلوولت در پست موصوف، نصب و تحت تانسیون قرار گرفته و آماده بارگیری است؛ با بارگیری از پست سیار مذکور علاوه بر رفع مشکل پرباری پست های فوق توزیع کلاچای و چابکسر ، قابلیت اطمینان بهره برداری از شبکه نیز در منطقه مذکور ارتقاء می یابد.

**احداث خط 63 کیلوولت رشت شمالی - شهید قلی پور
خط 63 کیلوولت تک مداره هوایی - زمینی، رشت شمالی - قلی پور به طول .12.6 کیلومتر (بخش هوایی به طول 12.3 کیلومتر و 57 دستگاه برج و بخش زمینی به طول سه دهم کیلومتر کابل زمینی با هادی مسی 500 میلیمتر مربع) با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق توزیع نیروی برق کلانشهر رشت و تأمین برق مطمئن و با کیفیت برای مشترکان موجود و متقاضیان آتی تغذیه شونده از فیدرهای بیست کیلوولت پست63.20 کیلوولت شهید قلی پور (واقع در مناطق شمالی و مرکزی کلانشهر رشت) احداث شده و پس از پشت سرگذاشتن مراحل تست و راه اندازی و انجام بارگیری آزمایشی، بهره برداری شد.
حدود 400 هزار مشترک برق در استان گیلان وجود دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.