مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین کاروان سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک دستگاه تریلی و کامیون شامل آب معدنی، مواد غذایی و کنسروی و دارو به همراه 20 نفر از داوطلبان و کارکنان هلال احمر به منظور ارایه خدمات دارویی و درمانی و اهدای کمک های مردمی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: این کمک ها شامل 21 هزار و 600 بسته آب معدنی و بیش از 10 هزار بسته داروی ضروری از قبیل داروهای پوستی، گوارشی، چشمی، بهداشتی و یک کامیون برنج، روغن، حبوبات و کنسرو است.
وی خاطر نشان کرد: توجه به لزوم کمک رسانی به مردم تحت تاثیر خشکسالی های اخیر کشور کاروان سلامت و معیشت هلال احمر استان گیلان همگام با سایر استان ها با اعزام 20 نفر پزشک متخصص و عمومی ، ماما ، پیراپزشک، امدادگر و نیرو به منظور کمک به درمان مردم آسیب دیده منطقه به مدت یک هفته در این استان مستقر می شوند.
ولی پور بیان داشت: جمعیت هلال احمر استان گیلان از چهاردهم تا هفدهم ماه جاری ضمن استقرار در یکی از مناطق محروم چابهار به مردم آسیب دیده خدمات بهداشتی و پزشکی ارایه می دهد.
اعضای جوان هلال احمر گیلان همچنین در اردوهای نشاط و امید، موفق به کسب مقام اول تیمی در بخش کانونهای دانشجویی و مقام دوم تیمی در بخش کانون جوانان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: در هر مرحله از این اردوها، 16 عضو فعال هلال احمر گیلان حضور داشتند که اعضای جوان و دانشجویی هلال احمر استان موفق به کسب مقام های اول در کانون دانشجویی و دوم در کانون جوانان شدند.
مهدی ولی پور افزود: اردوهای نشاط و امید ویژه دختران از اول تا دهم مرداد ماه در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد که در هر مرحله 392 عضو فعال کانون های دانشجویی و جوان از سراسر کشور حضور داشتند.
وی اظهار داشت: ایجاد نشاط و تقدیر از اعضای فعال طرح های سازمان جوانان از قبیل طرح پیمان ، ایمنی و سلامت نوروزی و اعضای فعال در زلزله کرمانشاه از اهداف برگزاری این اردوها است.
وی خاطر نشان کرد: اردوهای نشاط و امید پسران کانون های دانشجویی و جوان کشور نیز از دوازدهم ماه جاری برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار جمعیت هلال احمر گیلان دارای بیش از هفت هزار داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.