محمدرضا نازک کار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش 20 درصد حمل کرایه، 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی و افزایش ضریب بازنشستگی از یک و سه دهم به یک و نیم از جمله مصوبات این کارگروه است.
وی به توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون داران با نرخ ارز دولتی نیز اشاره و بیان کرد: از 2 روز قبل انباری را با لاستیک مورد نیاز کامیون داران و تریلی ها تحویل دادیم و با حواله ای که از طریق انجمن صنفی در اختیار آنها قرار می گیرد و با تایید اداره کل راهداری استان، لاستیک تحویل کامیون داران می شود.
نازک کار قرارداد بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل کالا و همسران آنان را یکی دیگر از مصوبات کارگروه خواند و گفت: یکی از اعتراضات رانندگان دریافت عوارض اضافی شرکت های حمل و نقل از آنان بود که این موضوع اکنون رفع شده ضمن آنکه در سالن های اعلان بار نیز این امر نصب شده و در صورت مشاهده تخلف، کمیسیون ویژه بلافاصله تشکیل و برای شرکت های متخلف حکم صادر می کند.
وی با بیان اینکه کمیسیون های 11 و 12 به تخلفات رانندگان و شرکت حمل و نقلی رسیدگی می کنند، تصریح کرد: در صورتی که رانندگان از شرکت های باربری شکایت کنند، برای دفعه های اول و دوم به ترتیب تذکر کتبی و جریمه نقدی و برای دفعه سوم، تعطیلی شرکت به مدت یک ماه را به همراه خواهد داشت.
به گفته نازک کار، تاکنون تعداد بسیاری از شرکت های حمل و نقل کالا تذکر دریافت کرده اند و چندین شرکت نیز تعطیل و جریمه شده اند.
وی اضافه کرد: رانندگان حمل و نقل کالا می توانند برای ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات با تلفن گویای 141 داخلی پنج، از طریق پیام کوتاه با سامانه 3000141 و یا www.141.ir تماس بگیرند.
افزون بر هشت هزار راننده در بخش حمل کالا و 168 شرکت در استان گیلان فعالیت می کنند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.