فرشاد پورافقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی آستارا در سال جاری به یکهزار و 341 درخواست تلفنی و حضوری مردم در موضوعات خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری رسیدگی کرده و مداخله در بحران، مددکاری و روانشناسی در دستور کار آن است.
وی بیان کرد: این مرکز در بهمن ماه سال 95 راه اندازی شد و فاقد روانپزشک و محل نگهداری افراد آسیب دیده است و آسیب دیدگان در صورت نیاز به مرکز فوریت های اجتماعی شهرستان تالش منتقل می شوند.
وی ادامه داد: فوریت های اجتماعی آستارا با 10 نیروی انسانی، شبانه روزی است و شهروندان مصادیق کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی را برای شناسایی خاطیان و مشاوره و درمان آسیب دیدگان، با تلفن 123 گزارش کنند.
پورافقی گفت: امسال میزان مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم برای کمک به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی آستارا 167 میلیون و 270 هزار ریال بود و به 17 خانوار، 400 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیر خانه و به 9 دانشجوی معلول، حدود 79 میلیون ریال کمک هزینه شهریه دانشگاه پرداخت شد.
22 تا 28 تیرماه هفته بهزیستی است و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی اداره بهزیستی آستارا 634 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.