سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: بهره مندی از امنیت الزامی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

به گزارش ایلنا از رشت، میر محمدپور در دیدار و گفت‌وگو با سردار غلامعلی حیدری اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل استان را تشریح و از تلاش‌های برنامه‌محور سازمان پدافند غیرعامل کشور قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تدوین سند راهبردی امروز در حوزه پدافند غیرعامل چشم انداز و مسیر کاملا مشخص شده است.

محمدپور افزود: ما در یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت براساس سند چشم‌انداز سعی داریم در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی به گونه‌ای حرکت کنیم تا مردم با آرامش و اطمینان کامل از تقویت و توسعه مبانی ارزشی و اعتقادی بتوانند مقابل حوادث احتمالی مقابله کنند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به منویات رهبر انقلاب برای مقابله با دشمنان گفت: ما باید امور را به‌گونه‌ای سازماندهی کنیم تا اجازه گستاخی به بیگانگان و دشمنان داده نشود که این امر مستلزم افزایش قدرت بازدارندگی برای پیشبرد اهداف است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی و پایداری برای رسیدن به امنیت تصریح کرد: شرط رسیدن به توسعه بهره‌مندی از امنیت است.

در ادامه معاون بسیج و امور استان‌های سازمان‌های پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات مختلف دشمن را از برنامه‌های پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد : یکی از برنامه های پدافند غیرعامل دفاع اقتصادی است که می توان با ذخیره سازی، خود اتکایی و تولید ملی به آن کمک کرد.

سردار حیدری استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل کشور را در دستیابی به اهداف این حوزه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: کشور ما از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و اتکا به این توانایی ها بهترین روش برای دفاع اقتصادی است.

سردار حیدری با اشاره به اینکه پایدار سازی زیرساخت ها و تولید علم در پدافند غیرعامل مقابل تهدیدها و آسیب های مراکز حیاتی را کاهش می دهد افزود: ارتقای نظام مدیریتی در شرایط بحران از اهداف پدافند غیرعامل به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تمام دنیا به موضوع پدافند غیرعامل توجه دارند تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، عرصه‌های تهدیدات پدافند غیر عامل افزایش یافته است.

سردار حیدری بیان داشت : آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی در تمامی ابعاد، سرمایه کشور است و باید هر روز کامل تر شود؛ پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه هاست و مادامی که بر اصول سیاست‌های کلان رهبر انقلااب حرکت شود کشور در برابر تهدیدهای دشمن مصون است و آمادگی در برابر هر توطئه وجود دارد.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش مردم برای آشنایی با پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: همانند دفاع مقدس باید پدافند غیرعامل هم مردمی شود.

معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی خواند و خاطرنشان کرد : زیر ساخت‌ها و فضای سایبری در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.