قاسم زاهدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تکمیل خط انتقال آب در حال اجرا در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان بزودی یکهزار مشترک شهری رودبنه به شبکه تامین آب شرب سدشهربیجار ( آیت الله بهجت ) متصل می شوند و از آب با کیفیت بالاتری برخوردار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز مشترکان شهری رودبنه تحت پوشش شبکه آب سدشهربیجار که آب آن از دامنه های قله درفک در شهرستان رودبار سرچشمه می گیرند قرار ندارند که با اتصال این خانوارها ، بهره مندی مشترکان شهرستان لاهیجان از آب شرب این سد ممکن می شود.
وی اظهارداشت: تاکنون هیچ مشکلی در تامین آب شرب این شهرستان وجود نداشته است و فقط چهار روز به دلیل قطع آب سد شهربیجار و استفاده از آب رودخانه سفیدرود ، شهروندان لاهیجانی در طعم و مزه آب احساس تفاوت کردند که از عصر جمعه مجددا آب سد وارد تصفیه خانه بزرگ گیلان در سنگر و کانال های آبرسانی شده است .
وی تصریح کرد:آب سدشهربیجار که از طریق تصفیه خانه سنگر وارد شبکه آبیاری گیلان می شود از دامنه های درفک سرچشمه می گیرد و از نظر کیفیت از حداقل استانداردهای مورد نیاز بالاتر است.
زاهدی گفت: آب 47هزار مشترک شهری بخش مرکزی لاهیجان با تامین 400لیتر بر ثانیه از تصفیه خانه بزرگ استان گیلان در سنگر و یکصدلیتر بر ثانیه هم از طریق چاه های عمیق تامین می شود.
سد مخزنی آیت الله بهجت (شهربیجار) دی ماه 93با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان به بهره برداری رسید که این سد 70درصد آب شرب استان گیلان را تامین می کند.
این سد که در شش کیلومتری مقابل امام زاده هاشم و در 35کیلومتری شهر رشت واقع شده توانسته است مشکل آب شرب استان گیلان که از طریق سدمنجیل بر روی رودخانه سفیدرود تامین می شد را بر طرف کند.
6029 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.