مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تایید سلامت آب رشت بر بهداشتی بودن و کیفیت استاندارد آن تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سیدمحسن حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان  علت تغییر در طعم آب و کیفیت آن را جابجایی منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود عنوان کرد و گفت: از عصر روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه شهربیجار به رودخانه سفیدرود تغییر کرد و شهرهای برخوردار از آب این تصفیه خانه با تغییراتی در طعم و کیفیت آب مواجه شدند.

وی با تاکید براینکه آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مسئله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: آب رودخانه سفیدرود پس از تصفیه ، زلال سازی و گندزدایی به آب شرب استاندارد تبدیل و پس از آن وارد شبکه آب آشامیدنی شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد و علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت ، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و مطلوبیت آن مورد تایید است.

حسینی در پایان از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهر بیجار خبرداد و تصریح کرد: از ساعت 19 روز جمعه اول تیر ماه 97 آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار تامین شده و از روز شنبه دوم تیر ماه ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.