بهرام تسلی نیا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 28 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار زکات فطره مردم آستارا را جمع خواهند کرد و در این راستا اداره بهزیستی، انجمن بیماران کلیوی و مرکز نیکوکاری این شهرستان نیز مشارکت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: مطابق تفاهم نامه کمیته امداد و روحانیان مساجد روستاها، زکات جمع آوری شده از هر روستا در میان نیازمندان همان روستا توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر 80 هزار ریال (بر اساس قوت غالب گندم) و مبالغ کفاره روزه خواری غیرعمد برای هر روز 25 هزار ریال و کفاره روزه خواری عمدی برای هر روز یک میلیون و 500 هزار ریال است.
تسلی نیا ادامه داد: در سال گذشته یک میلیارد و 570 میلیون ریال زکات فطره در آستارا جمع ‌آوری و بین نیازمندان تقسیم شد و کمیته امداد به‌ عنوان متولی امور محرومان جامعه، در راستای احیای سنت‌های حسنه قدم برمی‌دارد.
2 هزار و 601 خانوار با چهار هزار و 700 نفر جمعیت در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: نماز عید فطر در ساعت 7:45 دقیقه به امامت امام جمعه آستارا در مقابل مسجد آبروان خیابان امام (ره) این شهر اقامه خواهد شد.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی امکانات خود را برای برگزاری نماز عید فطر بسیج کرده‌اند و یک دستگاه اتوبوس برای جابجایی رایگان نمازگزاران توسط شهرداری، یک دستگاه آمبولانس و یک پایگاه امداد جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی آماده شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.