جبار کوچکی نژاد روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی تفکر و اندیشه ای است که مقام معظم رهبری در مقابل تحریم ها به مسئولان ارائه کردند و در سخنرانی های مختلف نیز ابزارها و امکانات مورد نیاز با اقتصاد مقاومتی را توضیح دادند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برون گرایی نیست، اظهار کرد: نگاه ویژه به توانمند ها ، منابع ، نیروی انسانی، نخبگان داخل کشور، اعتماد به نیروهای داخلی، خودباوری، توجه به شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری داخلی از جمله دیگر الگوهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چند سالی از تفکر و اندیشه مطرح شده از سوی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی می گذرد، ولی هنوز مسئولان در داخل کشور نتوانسته اند این مهم را به طور شایسته مورد توجه قرار دهند.
کوچکی نژاد درباره مصرف گرایی و هزینه های غیرضروری در کشور نیز گفت: در دین مبین اسلام به جلوگیری از اسراف تاکید شده و کنترل مصرف و پرهیز از اسراف توسط مردم و نیز نهادها می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
وی با یادآوری شعار سال جاری به عنوان حمایت از کالای ایرانی، این وظیفه را هم مربوط به مسئولان و هم مردم عنوان و خاطرنشان کرد: بخش وسیعی از تحقق این شعار دست مردم است زیرا تولید کنندگان واقعی و مصرف کنندگان مردم هستند.
وی درباره نقش دولت در حمایت از کالای ایرانی اضافه کرد: دولت نیز بایستی فضا را برای کسب و کار و تولید برای مردم فراهم کرده و اهرم های تبلیغاتی را به منظور فرهنگ سازی برای حمایت و استفاده از کالای ایرانی تقویت کند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.