به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا عصر پنجشنبه در این آئین در مسجد میرزا گفت: شهیدان مدافع حرم با درک صحیح از تهدیدات و خطرات دنیای اسلام، پا در میدان مبارزه با کفر گذاشته و در این راه جان خود را تقدیم کردند.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: شهدای مدافع حرم همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و از آرمان ها و ارزش های اسلامی صیانت کردند.
وی اظهار کرد: عزت و عظمت اسلام در سایه دفاع از ارزش ها و به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده و ارزش شهدای مدافع حرم منحصر به دفاع از حرم نیست، بلکه آنها با الهام از تفکر امام خمینی (ره) در برابر گروه های تکفیری تحت حمایت استکبار جهانی ایستادند.
آرمان بیان کرد: برخی افراد با تفکر شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی، مجاهدت های رزمندگان و جانبازان مدافع حرم را زیر سئوال می برند و مردم در برابر آنان وظیفه ای سنگین بر عهده دارند.
سوگواری در رثای 22 شهید مدافع حرم استان گیلان و 166 شهید شهرستان آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.

** 2 محفل انس با قرآن در آستارا برگزار شد
به مناسبت ماه مبارک رمضان 2 محفل معنوی انس با قرآن کریم در مسجد جامع شهر لوندویل و مسجد مهدی موعود (عج) روستای خشکه دهنه شهرستان آستارا برگزار شد.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز پنجشنبه در حاشیه این آئین در مسجد جامع لوندویل به خبرنگار ایرنا گفت: جوانان باید بیشتر در این مجالس معنوی حضور پیدا کنند و انس با قرآن، انسان را از ارتکاب به خطاها و اشتباهات باز می دارد.
وی قرآن را عامل وحدت و انسجام مسلمانان دانست و گفت: این کتاب آسمانی، کشتی نجات بشر از ناپایداری ها و ناملایمات زندگی است و عمل به آن، سعادت دنیا و آخرت را تضمین می کند.
وی به استقبال روزانه حدود پنج هزار نفر از محافل جزءخوانی قرآن اشاره کرد و توسعه و ترویج قرآن در جامعه، رشد معرفت دینی و معطر نمودن فضای جامعه به نور معنویت را از هدف های برپایی آئین های جزء خوانی و محافل انس با قرآن برشمرد.
سید اصغر حسینی، امید چالاک، علی رضوی، محراب نعمتی، محمدرضا نمازی، سینا هنری و امیر حسین دنیایی در این محافل قرآنی، کلام الهی را تلاوت کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 87 مسجد و چهار موسسه قرآنی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.