به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در اولین جلسه هیات موسس مجمع حامیان جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: خیران به عنوان حامیان و سفیران هلال احمر، همراه همیشگی این نهاد خیریه مردمی هستند.
وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های انساندوستانه هلال احمر با مشارکت خیران، حامیان و اعضای علاقه مند اجرا می شود، اظهار کرد: خیران نیک اندیش با کمک های بی دریغ خود در زمان حوادث ، سوانح و اجرای طرح ها، این جمعیت را همراهی می کنند.
ولی پور بیان داشت: کمک به بخش درمان و توانبخشی، جذب جوانان و آموزش آنها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های هلال احمر، آموزش عمومی و همگانی به مردم، ارائه خدمات حمایتی به قشر آسیب پذیر جامعه از جمله فعالیت های هلال احمر است که نیاز به کمک و همراهی مردم و خیرین دارد.
وی با یادآوری کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه اضافه کرد: مردم استان، شش میلیارد و 400 میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کردند.
ولی پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برنامه پنج ساله ای را با کمک کارشناسان تدوین کرده، یادآور شد: برنامه جذب جوانان، خیران و داوطلبان برای کمک به ساخت پایگاه های امدادی از جمله این برنامه هاست.
در پایان این جلسه هریک از حامیان هلال احمر به ارائه مطالبی به منظور همراهی با برنامه های هلال احمر پرداختند.
شش هزار و 895 نفر به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند، 12 هزار و 360 نفر نیز از اعضای جوان هلال احمر گیلان در کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب عضو هستند.
مسئولیت امداد و نجات، جمع آوری کمک های مردمی در زمان حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و درمان ، جذب و سازماندهی و آموزش جوانان برای مشارکت آنها در تصمیم گیری های هلال احمر، ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به قشر آسیب پذیر و کم برخوردار، آموزش عمومی و همگانی به عامه مردم از جمله فعالیت های هلال احمر است.
15 تا 21 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.