در این پیام که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: گویی آن‌ گاه که خداوند باری ‌تعالی، در کتاب آسمانی قرآن، به نص صریح، به قلم و آنچه با آن می‌نویسند، سوگند ‌خورد و آن را بر زبان پیامبر پاکی و دانایی جاری کرد، خود را در جایگاه معلمی می‌گمارد که برای مخاطبان خود، عطا و هدیه ‌ای والاتر از کلمه، قلم و آموختن نداشت.
در ادامه این پیام افزوده شده: این کلام آسمانی، خود به تنهایی، روشن‌ ترین دلیل جایگاه آموزندگان دانایی است، آنان که سودای هر شغلی را بر آموزش و پرورش نسل ‌ها برتری بخشیدند و بر آن شدند تا آیندگان را چیزی جز فضیلت و علم نیاموزند، چرا که نزد هیچ ملتی، میراثی گران ‌بهاتر از گوهر آگاهی نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه پیام به مناسبت روز معلم آورده است: آنچه که بدان می‌توان راه به عالم مکنون برد و پرده از اسرار جهان سراسر شگفتی برانداخت، دانش و علم است و این همه جز در سایه‌ آموزه ‌های معلمان یک سرزمین، جامه عمل نمی‌پوشد.
در بخش دیگری از این پیام بیان شده: آنان که با کمترین چشم‌داشت و با عشقی سرشار از عصاره‌ آگاهی و دانش خود، به نوآموزان آینده‌ ساز سرزمین خویش، دینداری ، میهن‌پرستی ، راستی و درستی و آگاهی می‌آموزند و چشم‌اندازهای روشن سرزمین ایران اسلامی را چون منظری دلنواز، پیش چشم آنان می‌نمایانند.
در ادامه این پیام افزوده شده: پس بایسته و شایسته است تا بهترین و سزاوارترین درودها را بر این جان‌های دلسوز و مشتاق نثار کرد و قدردان همت والا و سعی وافرشان شد که با وجود کاستی‌ها و دشواری‌ها، همچنان در این مقام شامخ برجای می‌ایستند و می‌کوشند مدام و همواره، از عصاره جان و آگاهی خویش، بر نونهالان این سرزمین دلیر و پهناور، بنوشانند و آنان را به آینده‌ روشن و فردایی بهتر، در راه عزت و سربلندی ایران عزیز رهنمون شوند.
27 هزار و 500 معلم و مربی، مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان را بر عهده دارند.
امروز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.