استاندار گیلان گفت: باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و در سایه همدلی و وحدت بیشتر، برای بهبود زندگی و معیشت مردم، گام های موثری برداریم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در مراسم تکریم و معارفه نماینده قدیم و جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت که عصر امروز در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌های بسیاری دارد که منابع و نیروی انسانی مهمترین آنهاست و در تاریخ استان، علما و بزرگان بسیاری از جمله آیت‌الله بهجت، آیت الله احسان‌بخش و نظایر این بزرگواران ظهور کرده و منشأ اثر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان تاریخ درخشانی در بخش‌های مبارزاتی و دیگر عرصه‌ها دارد، افزود: در کنار موارد ذکر شده، مواهب خدادادی متعدد، تاریخ درخشان، فرهنگ مترقی، طبیعت زیبا و مواردی از این دست، در گیلان وجود دارد و باید بتوانیم از این مولفه‌ها برای بهبود زندگی و معیشت مردم بهره بگیریم. 

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، تحقق این مهم را در دستور کار نهادها و ارکان استان عنوان کرد و گفت: به‌طور قطع حضور آیت‌الله فلاحتی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و تقویت بیش از پیش وحدت، اتحاد و همدلی می‌تواند ما را در نیل به این مهم، یاری رساند.

وی آیت‌الله فلاحتی را از فرزندان استان و کسی که نسبت به ظرفیت‌های گیلان دارای شناخت است، عنوان و ابراز امیدواری کرد با همدلی و هم راستایی بیشتر، بتوانیم وظایف خود را در قبال مردم گیلان انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مواضع، نظرات و ارشادات آیت‌الله قربانی؛ او را دارای صفا، صداقت و صمیمیت خواند و گفت: هرجا در خارج از استان، نامی از ایشان برده می‌شد؛ به لحاظ تالیفات، سوابق مبارزاتی و... نامی شناخته شده بود و این، بسی باعث افتخار است.

وی آیت‌الله قربانی را از افتخارات ارزشمند استان و کشور دانست و ادامه داد: آثار علمی او، بخشی از شناسنامه و هویت گیلان است و امیدواریم این برکات ادامه داشته باشد و قدرشناس نقش پدرانه و ناصحانه ایشان هستیم.

گفتنی است، طی حکمی از سوی رهبر انقلاب، با قدردانی از زحمات آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، آیت‌الله شیخ رسول فلاحتی به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب شد.

در این مراسم رئیس دفتر رهبر انقلاب، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و دیگر مدیران استان حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.