سردار محمد عبدالله‌پور گفت: باید از مسیر علم و آگاهی مروج تفکر انقلابی باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فرمانده سپاه قدس استان گیلان در نخستین نشست کتابخوان فرماندهان سپاه قدس استان گیلان که با محوریت انقلاب اسلامی و معرفی آثار فاخر در این حوزه در سالن صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی انقلاب که موجب رشد و توسعه اندیشه ارزشمند این حادثه بزرگ تاریخی می‌شود اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم جامعه است.

سردار محمد عبدالله‌پور موضوع کتاب و عدم توجه کافی به این مقوله فرهنگی مهم را از دغدغه‌های سپاه خواند و افزود: سپاه به‌دلیل وظیفه خطیری که در راه پاسداری از انقلاب و آرمان‌های امام راحل دارد در مورد وضعیت فرهنگ مطالعه در کشور و آمارهای ضعیفی که در این مورد منتشر می‌شود نگران است.

وی به فعالیت‌های سپاه قدس گیلان در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: مدت دو سال است با گروه‌های مردمی تماس‌ها و نشست‌های گوناگونی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم با یک عزم جهادی تحول خوبی را در حوزه ترویج فرهنگ کتاب در جامعه ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به معرفی کتاب مورد نظر خود پرداخت و در مورد آن عنوان کرد: کتاب" انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و پیامد‌ها" نوشته منوچهر محمدی از جمله کتاب‌های بسیار مفیدی است که می‌تواند به‌خوبی سیر اتفاقات و عوامل پیروزی و رمز بقای آن را به مخاطب خود انتقال دهد.

سردار عبدالله‌پور به رمز پایداری و استواری ارزش‌های انقلاب در طول زمان اشاره کرد و بیان داشت: اگر قرار باشد انقلاب اسلامی همچنان به مسیر پرشتاب خود در تمام دنیا ادامه دهد باید به تولید علم توجه خاصی شود و یقیناً تولید علم نیز بدون فرهنگ کتاب و کتابخوانی میسر نمی‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای سپاه در تمام زمینه‌ها گفت: سپاه پاسداران این آمادگی را دارد در حوزه اعتلای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور و استان گیلان پیشگام شود و با سازمان‌های و نهادهایی که برای این منظور تشکیل شده‌اند همکاری سازنده‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر ایجاد هم اندیشی بین معاونت فرهنگی سپاه و اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان افزود: اگر خواهان اثربخشی مطلوب بین آحاد مردم و اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی در ابعاد مختلف هستیم باید فعالیت‌های خود را در حوزه کتاب مستمر کرده و نسبت به ترویج آن برنامه‌های موثری اجرا کنیم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به توطئه‌های آمریکا و امپریالیسم عنوان کرد: نظام سلطه و در راس آن آمریکا و دول اروپایی درصدد وارد آوردن خسارت و آسیب‌های جدی به پیکره انقلاب اسلامی هستند و می‌خواهند در اردوگاه سلطه و ستیزه، ایران اسلامی را به نابودی بکشانند.

این محفل فرهنگی از سلسله نشست‌های مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و سپاه قدس گیلان است که به‌منظور ترویج کتاب و ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و با هدف معرفی آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.