به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان صومعه سرا در آیین افتتاح این طرحها گفت : در مجموع اعتبار این پروژه ها دو میلیارد و 530 میلیون تومان است که با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
علی فتح اللهی اظهار داشت: افتتاح سه طرح اشتغالزایی شامل کارگاه قالیبافی، آموزشگاه کشاورزی و آبزی پروری، و آموزشگاه خیاطی ،در مجموع برای 40 نفر ایجاد اشتغال داشته است .
وی افزود : افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی 123 در بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا از جمله عوامل مورد نیاز برای کاهش و جلوگیری از مشکلات اجتماعی است .
رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا گفت :با افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی 123صومعه سرابااعتباری بالغ بر 2میلیاردریال ومساحت180متر برای 10 نفر ایجاد اشتغال شده است .
رامین آگاه با اشاره به اینکه 70درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاع ندارند اظهار داشت : خدمات این مراکز در ارتباط با کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و موارد خودکشی و سایر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است که نیازمند مداخلات فوری به صورت خود معرف و ارجاعی هستند .
شهردار صومعه سرا در آئین افتتاح سه طرح عمران شهری صومعه سرا گفت : برای بهره برداری از3پروژه زیباسازی وعمران شهری مبلغ6میلیاردریال هزینه شده است .
ناصر حقیقی با اشاره به اینکه شهرداری صومعه سرا دیگر پروژه های در دست اجرا دارد اظهار داشت : این پروژه ها بخاطر شرایط نامناسب آب و هوا در چند ماه دیگر قابل بهره برداری خواهد شد .
حقیقی افزود : پروژه های امروز شامل فرش موزائیک و جدول گذاری سه نقطه در شهر صومعه سرا به طول 2هزار متر بوده است .
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان صومعه سرا در آئین افتتاح کارگاه قالیبافی گفت : برای بهره برداری این کارگاه که بااشتغال20نفرهمراه بود 1میلیارد﷼ اعتبار هزینه شده است.
طاهر کوهی با اشاره به اینکه نزدیک به 900نفر بافنده فرش در این شهرستان مشغول کار هستند اظهار داشت : 570 نفر از بافندگان فرش تحت پوشش بیمه هستند و بیشتر آن ها به صورت حق العملی دستمزد دریافت می کنند .
وی افزود : در شهرستان صومعه سرا 10 کارگاه فرش بافی با اشتغال بیش از 100 نفر وجود دارد که به ازای هرنفر اشتغال 5میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند .
به گزارش ایرنا ، علاوه بر پروژه های مذکور امروز در صومعه سرا توسط دانش آموزان مدرسه حیات طیبه بازارچه ای با 20 غرفه محصولات غذایی ، صنایع دستی و دست ساخته های آنان ایجاد شد که با حضور فرماندار و مسوولان گشایش یافت علاقه مندان می توانستند از محصولات خریداری کنند و حاصل فروش این بازارچه در امور خیریه مصرف می شود .
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع از سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ با دارا بودن بیش از 140 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است .
خبرنگار: فرزاد حسن پور ** انتشار دهنده :بابایی
7292 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.