بهزاد کوهستانی روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در شهرستان سیاهکل حدود 400 نفر زنبوردار بومی فعالیت می کنند و تقریبا 14 هزار کلنی یا کندو زنبور عسل وجود دارد .
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید عسل ، مقدار قابل توجهی بره موم ، گرده گل ، ژل رویال و بچه زنبور از محصولات جانبی زنبورداران است .
کوهستانی با اشاره به این که شهرستان سیاهکل با توجه به دارا بودن منطقه ی ییلاقی و کوهستانی و جنگلی و همچنین وجود انبوه گیاهان در فصول مختلف سال پذیرای زنبورداران مهاجر از دیگر استان ها و شهرستان های مجاور است افزود: سالانه حدود 100 زنبور دار مهاجر با بیش از 20 هزار کلنی زنبور عسل از شهرهای اردبیل و قزوین به این شهرستان می آیند .
وی قیمت عسل تولیدی در شهرستان سیاهکل را از کیلویی 45 هزارتومان تا 120 هزارتومان دانست که این قیمت بسته به مرغوبیت عسل تولیدی متغیر می باشد.
کوهستانی با اشاره به اینکه همه عسل تولیدی زنبورداران به فروش می رسد افزود 20 درصد از این عسل مورد مصرف در استان و بقیه به شهرهایی مثل کرج و تهران صادر می شود .
وی کنترل کوچ زنبورداران ، صدور مجوز کوچ ، گذاشتن کلاسهای آموزشی برای زنبورداران و سرشماری کندوها را از فعالیت های جهاد کشاورزی در این زمینه دانست.
در فصل بهار زنبورداران قسمت جلگه شهرستان سیاهکل به مناطق ییلاقی مثل پیرکوه دیلمان کوچ می کنند و در فصل پاییز زنبورداران مهاجر از استان های قزوین و اردبیل برای دسترسی به گل چای به قسمت های دامنه شهرستان سیاهکل می آیند.
خبرنگار : لیدا حاجی پور**انتشار دهنده: بابایی
7297 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.