حجت‌الاسلام‌ سیدحامد میرحسینی اشکوری روز پنجشنبه به ایرنا گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار رشته حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل‌بیت و انس با قرآن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام این آزمون تا 30 دی‌ماه جاری تمدید شده و افراد برای شرکت در این آزمون باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند چون احتمال تمدید مجدد برای ثبت‌نام در این آزمون وجود ندارد.
وی ادامه داد: در رشته حفظ قرآن با 16 سرفصل ثبت‌نام صورت می گیرد و در این آزمون رشته انس با قرآن به‌صورت شفاهی و سایر رشته‌ها به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.
میرحسینی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت کنندگان در این آزمون قرآنی از کانون های فرهنگی بقاع متبرکه هستند، یادآور شد: درحال حاضر بیش از یک هزار نفر در 40 بقعه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل توسط 54 مربی قرآنی درحال آموزش در بخش های مختلف هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: برگزاری این آزمون با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد دو شهرستان، سپاه پاسداران ، آموزش و پرورش لاهیجان و سیاهکل ، دانشگاه آزاد واحد لاهیجان انجام می شود و به برگزیدگان این آزمون گواهینامه معتبر و جوایزی اهدا خواهد شد.
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، 169بقعه متبرکه ، 578 موقوفه و سه هزار و 500 رقبه دارند.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.