به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در نشست با کتابداران و چهره های فرهنگی در فرمانداری آستارا گفت: در سال آینده سه کتابخانه از استان گیلان به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران به نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی خواهد شد و آستارا می تواند یکی از آنها باشد.
وی افزود: از چهار کتابخانه آستارا کتابخانه پیامبر اعظم (ص) در باغ ملی این شهرستان که در سال 1302 تاسیس شده و به عنوان نخستین کتابخانه گیلان و کتابخانه مرکزی آستارا نیز محسوب می شود، از ویژگی لازم برای معرفی برخوردار است و زیرساخت هایش باید با مشارکت شهرداری تقویت شود.
عادل نیرودل عضو شورای اسلامی شهر آستارا نیز در این جلسه گفت: کتابخانه ها ، نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و درآمد، هزینه های جاری و نگهداری آنها از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها تامین می شود و شهرداری آستارا باید آن را بموقع پرداخت کند.
حامد نصرت الهی عضو دیگر شورای اسلامی شهر آستارا هم گفت: برای تبدیل آستارا به پایتخت کتاب، باید نمادهای کتاب و سردیس های چهره های فرهنگی شهرستان تهیه و نصب شود.
آرزو عباس زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز بیان کرد: بهسازی بخشی از ساختمان و محوطه کتابخانه های عمومی بخش لوندویل و دهستان ویرمونی جزو مصوبات انجمن کتابخانه های این شهرستان بود، ولی اقدامی نشده است.
وی با توجه به اینکه پارک کودک موجود در فلکه گاز آستارا مورد استفاده قرار نمی گیرد، از شورای شهر و شهرداری خواست با تبدیل آن به بوستان کتاب موافقت کنند.
آستارا دارای چهار باب کتابخانه به مساحت یک هزار و 500 متر مربع با 47 هزار و 968 نسخه کتاب و 2 هزار و 83 عضو فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.