بابک نوری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود تا زمینه اشتغال جوانان در حوزه های مشاغل خانگی، کارفرمایی و خوداشتغالی فراهم شود.
وی افزود: تسهیلات اشتغال با توجه به نوع طرح ها تا سقف یک میلیارد ریال به فرد متقاضی اختصاص می یابد و بیشتر متقاضیان در سال جاری با دریافت تسهیلات، کارگاه های گلیم بافی، خیاطی و واحدهای صنفی راه اندازی کردند.
وی با اشاره به اینکه با حمایت از هنرمندان صنایع دستی می توان در اشتغالزایی آنان قدم های موثری برداشت، افزود: حدود یک هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی آستارا فعالیت می کنند و صندوق کارآفرینی امید با وام های کارفرمایی و مشاغل خانگی آماده حمایت از آنهاست.
وی با بیان اینکه سه میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار در روزهای آینده به 10 متقاضی شغل در آستارا پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: متقاضیان به شرط احراز بیکاری می توانند با ارائه مدرک مهارت در رشته مورد نظر، از تسهیلات کارآفرینی با چهار درصد سود بانکی بهره مند شوند.
نوری یادآور شد: سال گذشته با پرداخت 21 میلیارد و 959 میلیون و 500 هزار ریال تسهیلات، برای 141 نفر در آستارا شغل ایجاد شده بود.

**کشاورزان آستارا بیش از چهار میلیارد ریال زکات محصول پرداخت کردند
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) آستارا گفت: بهره برداران و کشاورزان این شهرستان در سال جاری از درآمد فروش کیوی، برنج و سایر محصولات خود، 4 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات مستحبی پرداخت کردند.
شهرام تسلی نیا عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان زکات مستحبی زارعان آستارا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد افزایش داشته و مبالغ پرداخت شده برای تامین خرج درمان، تحصیل و بسته های غذایی نیازمندان و مددجویان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: زکات در اسلام پسندیده و جزو اعمال مستحب مسلمانان است و در 29 سوره قرآن، عمل به آن سفارش شده است.
تسلی نیا ادامه داد: زکات واجب اقلام 9 گانه گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی، سایر محصولات کشاورزی را شامل می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و پنج هزار و 330 نفر در قالب 2 هزار و 911 خانوار از جمعیت آن، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.