مردم گیلان به ویژه اهالی منطقه رودبار و منجیل این استان که در سال 69 شاهد زلزله ای 4 / 7 ریشتری و از دست دادن عزیزانشان بودند، به خوبی با دردهای مصیب دیدگان زلزله آشنا هستند، مصیبتی که تا آخر عمر فراموش نمی شود.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و 2 دهم ریشتر حدود ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه گذشته بخش هایی از شمال عراق را لرزاند و در بسیاری از شهرهای غربی و شمال غربی ایران نیز احساس شد و در مدت 30 ثانیه، خرابی هایی را ایجاد کرد و سراسر کشور را در غم و اندوه فرو برد.
30 ثانیه ای که در پی آن بسیاری از هموطنانمان در غرب کشور با از دست دادن عزیزانشان دچار مصیب بزرگی شده اند، مردم و مسئولان از همان ساعات اولیه با مردم زلزله زده غرب کشور همدرد شده اند و تمام توان خود را برای کاهش آلام آنان به کار گرفته اند.
مسئولان و مردم استان گیلان نیز در همان ساعات اولیه همگام با سراسر کشور برای کمک به زلزله زدگان پای کار آمدند و دستگاه های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، انتقال خون، ستاد حوادث غیرمترقبه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان غرب کشور بسیج شده اند.

**اعزام هشت تیم واکنش سریع از گیلان به مناطق زلزله زده غرب کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از اعزام هشت تیم واکنش سریع استان برای خدمات رسانی به هموطنان مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
حجت شعبانپور در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار چادر و 2 هزار تخته پتو با سه کامیون و یک تریلر از گیلان به کرمانشاه اعزام شده است.
وی اظهار کرد: همچنین اعزام یک اکیپ 49 نفری شامل پزشک متخصص ، عمومی ، طب اورژانس و پرستار ، 40 نفر از ماموران هلال احمر و تانکر 10 هزار لیتری آب به مناطق زلزله زده از دیگر اقداماتی بوده که تاکنون از استان گیلان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله انجام گرفته است.


** پایگاهی های هلال احمر، آماده دریافت کمک های مردمی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز خاطرنشان کرد: هلال احمر گیلان جزو استان های معین برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه معرفی شده است.
مهدی ولی پور با اشاره به اعزام نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب تیم های واکنش سریع برای امدادرسانی در زلزله غرب کشور اظهار کرد: این جمعیت با همه تجهیزات و نیروها در آماده باش کامل است.
وی با اشاره به فراخوانی با عنوان مهربانی از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور یادآور شد: در زمان حاضر پتو، کنسروجات، چادر مسافرتی، خرما و آب معدنی اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده در غرب کشور است و نیکوکاران گیلانی می توانند این اقلام را به پایگاه های هلال احمر در سراسر استان تحویل دهند.
ولی پور اظهار داشت: برای تسهیل در دریافت کمک های مردمی کد #724* نیز در نظر گرفته شده که مردم نوعدوست استان گیلان می توانند از این طریق برای پرداخت کمک های نقدی اقدام کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: مردم برای پرداخت کمک های نقدی می توانند از طریق شماره حساب 99999 بانک ها اقدام کنند.
گزارش از: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.