فرماندار لاهیجان در این مراسم گفت: استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا در مقطع کنونی می خواهد ایران سرافراز و اسلامی را که یک کشور تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه و دیگر کشورها است ساقط کند ولی کور خوانده اند و مردم ایران یکپارچه و متحد از نظام و آرمان های خود تا آخر دفاع می کنند.
سیدمحمد احمدی افزود: همه نیروهای نظامی ، انتظامی ، بسیجیان و ارتش قهرمان ایران متحد و منجسم و با اتحاد خود گوش به فرمان ولایت فقیه و رهبری است و هرگز نخواهند گذاشت استکبار جهانی به اهداف شوم خود دست یابند.
وی اظهارداشت: عزت و استقلال کشور در سایه ایستادگی و مقاومت بدست آمده است و ملت ایران هرگز اجازه نمی دهند کوچکترین خدشه ای به این اقتدار وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتراض دانش آموزان درسیزده آبان سال 57 که توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد و تسحیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و از سوی دیگر تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است در تاریخ مبارزات ملت ایران باقی خواهند ماند.
فرماندار لاهیجان تصریح کرد: دولت های آمریکا و هم دستانشان از آن زمان تاکنون فشارها را برعلیه ملت ایران تحمیل کرده اند اما مردم سلحشور ایران از آن زمان تاکنون مقاومت کرده و کوچکترین عقب نشینی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی نداشته است .
وی ادامه داد: اقدامات رییس جمهوری نادان آمریکا اقدام تازه ای محسوب نمی شود آنها از آن زمان تاکنون به توقیف اموال و دارایی های ایران اقدام کرده اند ولی ملت ایران ثابت کرده اند در مقابل این تهدیدها دستاوردهای انقلاب قابل معامله نیستند.
وی با توجه به فاش شدن اسرار لانه جاسوسی توسط دانشجویان اظهارداشت: در این اسناد جنایت های آمریکایی ها برای مردم ایران برملا شد.
وی یادآورشد: آن دسته از اسنادی که به دست دانشجویان رسیده است بزرگترین افشاگری در رابطه با رژیم گذشته و رابطه درباریان با آمریکا است و این اسناد نشان می دهد که این دولت بر اساس این اسناد منافع اقتصادی و سیاسی کوتاه مدت و دراز مدت برای خود در نظر گرفته بود که انقلاب اسلامی این منافع نامشروع را به هم زد .
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لاهیجان نیز در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: انقلاب اسلامی با فداکاری های آحاد جامعه تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره)به عنوان پیشوای این انقلاب به تحقق پیوست ، تردیدی نیست که این مبارزه ضداستکباری امام و شعائر انقلاب باید به نسل های بعد منتقل شود که برگزاری یوم الله های انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای انتقال پیام از نسلی به نسل دیگر است .
محمدرضا قربانی افزود: راهپیمایی ضد استکباری این روز حاوی پیام سال های 57 و پیام هوشیاری و بیداری ملت و خنثی کردن خدعه های استکبار جهانی در سال 58توسط دانشجویان پیرو خط امام است که پیام آن باید در 13آبان هر سال تکرار شود .
وی با اشاره به حضور پر شور دانش آموزان و دانشجویان اظهارداشت:امسال نیز با حضور مردم ،دانشجویان و دانش آموزان راهپیمایی با شکوه تجربه شد و بار دیگر با معمار کبیر انقلاب ،شهدای دانش آموز سال 57 و دانشجویان در سال 58 عهد و پیمان بسته شد تا این مسیر ضد استکباری ادامه یابد.
قربانی خاطرنشان کرد:مردم ایران همواره اعلام کرده اند که پیگیر آرمان های انقلاب بوده و همه مسوولان نظام بصورت ید واحد و تحت رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری ایستاده اند و با ایجاد اتحاد و همدلی نخواهند گذاشت دنیای استکبار به هیچ یک از اهداف خود دست یابد.
راهپیمایان که شامل دانش آموزان مدارس و دانشجویان و جمعی از اقشار مختلف شهرستان لاهیجان بودند با دست های گره کرده شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر استکبار در خیابان های لاهیجان سردادند .
راهپیمایی سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در لاهیجان از میدان بصیرت به سوی میدان شهدا آغاز و سپس تا میدان وحدت لاهیجان ادامه یافت.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.