به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز سه شنبه در جلسه این ستاد با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم اربعین اظهار داشت : کار متعلق به سید الشهداست و وظیفه ما هم اینست که به بهترین نحو مسئولیت مان را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: باید هماهنگی، همدلی و اتفاق نظر بین کسانی که برای این کار ارزشی گام بر می دارند، وجود داشته باشد تا مراسم به نحو شایسته ای برگزار شود.
سالاری با بیان اینکه تشکیل این ستاد مبتنی بر اعتقادات دینی مردم است، افزود: تشکیل ستاد با جنبه مردمی بودن آن هیچ منافاتی ندارد و باید ستادی باشد تا هماهنگی لازم برای مقدمات شرکت مردم را در مراسم اربعین فراهم کند.
وی با تاکید براینکه مبتنی بودن این مراسم بر کمک های مردمی پیام دارد واین یک فرهنگی است که نباید کمرنگ شود، گفت: این مشارکت مردمی بدلیل در مضیقه بودن دولت نیست و اگر دولت بخواهد بودجه آن را تامین کند ، از منابع مختلف این کار را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: ارزش ها و اعتقادات موجب همکاری خود جوش مردم می شود و این فرهنگ بایستی حفظ شود و در جاهایی که از کمک های مردمی امکانپذیر نیست باید از منابع عمومی بهره بگیریم.
سالاری خاطر نشان کرد: برای برگزاری این مراسم با شکوه بایستی مدیریت واحد و یکپارچه لحاظ شود و اقدامات دستگاه های مربوطه عضو و یا غیر عضو ستاد اربعین ، در سطح همین ستاد و استانی باشد.
** رفتار با اتباع خارجی بر قضاوت آنها نسبت به ما تاثیر گذار است
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به تاثیر نوع رفتار و مواجهه ما با اتباع خارجی بر قضاوت آنها درباره ایرانیان تصریح کرد: این اتباع خارجی شاید تا چندین سال دیگر هم به کشور ما سفر نکنند از این رو هر رفتاری بر قضاوت انها نسبت به ما اثر می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر نارسایی در کار پیش بیاید ، قضاوت نامطلوب شکل می گیرد بویژه که آنها مسلمان و شیعه هم هستند و انتظار دیگری از ما دارند.
وی اظهار کرد: باید با سرعت کارهای شان را انجام بدهیم و مشکلات آنها را رفع کنیم.
** مشکل ارتباطی گذرنامه آستارا برطرف شود
سالاری با اشاره به بوجود آمدن مشکل ارتباطی برای گذرنامه ها در آستارا بر لزوم رفع آن تاکید و تصریح کرد: زائران و بازرگانان برای کارهای شان نیازمند توجه به این مقوله هستند و در بخشهای مهمی نظیر این هر چه سریعتر باید مشکل برطرف گردد.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر استفاده از ظرفیت سامانه 111 گفت: سامانه 111 می تواند درشرایط کنونی برای پاسخگویی به زائران به کار گرفته شود.
استاندار گیلان گفت: از این سامانه در حال حاضر می توان به عنوان پاسخگویی به زائران اربعین حسینی و سپس پاسخگویی و مطرح کردن مشکلات مردم نسبت به دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: سهمیه استان برای اسکان ، پذیرایی و ارائه خدمات به 18 هزار زائر حسینی پیش بینی شده است.
نادر عبدالله پور یاداور شد: سال گذشته برای حدود 19 هزار نفر در اربعین، روادید صادر شد که پنج هزار روادید مربوط به زائران استان قزوین بود ؛ همچنین سال گذشته افزون بر سه هزار روادید برای زائران با پروازهای هوایی صادر شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.